میزان آتش‌سوزی در جنگل‌های کشور نصف شد

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع کشور در سال جاری بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است.

میزان آتش‌سوزی در جنگل‌های کشور نصف شد

به گزارش خبر فوری به نقل از ایسنا، سرهنگ قاسم سبزعلی امروز در جمع خبرنگاران پس از پایان مراسم تکریم و معارفه فرمانده سابق و جدید یگان حفاظت منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: با اقدامات صورت گرفته که در حوزه پیشگیری و پیش‌بینی در سطح کشور انجام شد بیش از ۵۰ درصد کاهش آتش‌سوزی‌ در سطح جنگل‌ها و مراتع را داشتیم که حرکت نوید بخش و اقدام خوبی بود.

وی با بیان اینکه متاسفانه در برخی از استان‌های کشور از جمله استان خوزستان با افزایش آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع مواجه بوده‌ایم، اظهارکرد: امیدواریم بتوانیم در برنامه‌ریزی و هدفگذاری که انجام می‌دهیم طی سال آینده کاهش حریق را در این استان‌ها شاهد باشیم.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به اینکه به صورت میانگین سالیانه در ۱۵هزار هکتار از جنگل‌های کشور آتش‌سوزی رخ می‌دهد، گفت: در حوزه زیرساخت ساختار تشکیلاتی یگان حفاظت را پیگیری کردیم که نزدیک به ۷۰ درصد پیگیری‌ها و تعاملات در سطح کلان و ملی انجام شده است تا یگان حفاظت ما دارای ساختار مناسب شود.

سبزعلی تصریح کرد: با هماهنگی با وزارت دفاع، تفاهم‌نامه‌ای سه جانبه میان وزارت جهاد، وزارت دفاع و سازمان جنگل‌ها منعقد شد و بیش از ۱۰۰میلیارد تومان اعتبار برای تامین و تجهیز یگان‌های حفاظت کشور در زمینه ارتباط رادیویی، خودرو، تجهیزات انفرادی و تجهیزات اطفای حریق در نظر گرفته شد که اختصاص این اعتبار می‌تواند باعث هم‌افزایی در حوزه منابع طبیعی شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی پایگاه اطفای حریق در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در اقصی نقاط کشور از جمله استان کهگیلویه و بویراحمد پایگاه‌های اطفای حریق ایجاد و راه‌اندازی می‌شود و اعتباراتی نیز در این خصوص پیش‌بینی شده است.

منبع: ایسنا

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها