معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی:

مردم، دلسوزی‌های بی مورد درباره متکدیان و زباله گردها را کنار بگذارند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: باید آگاهی‌های لازم به مردم داده شود تا از ترحم و دلسوزی بی مورد در خصوص متکدیان و زباله گردها جلوگیری کرده و با متولیان امر، همراهی و همکاری لازم را انجام دهند.

مردم، دلسوزی‌های بی مورد درباره متکدیان و زباله گردها را کنار بگذارند

ناصر خوش خبر امروز شنبه ۲۰ دی ماه در جلسه کارگروه فرهنگی، اجتماعی، سلامت، زنان و خانواده استان که با دستور کار ساماندهی متکدیان و زباله گردها برگزار شد، اظهار کرد: چنانچه موضوع تفکیک زباله از منازل را به مردم توصیه می‌کنیم، باید مشوق‌های لازم را هم برای آنها در نظر بگیریم.

وی با اشاره به اصلاح برخی از الگوهای جمع‌آوری زباله از سطح شهر، نقش رسانه‌ها و صدا و سیما را در فرهنگ سازی بسیار مؤثر دانست.

معاون استاندار خراسان جنوبی از فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها خواست با الگوگیری از دیگر استان‌ها در بحث تفکیک زباله از مبدأ و همچنین کاهش زباله گردی و تکدی گری در سطح استان اقدام کنند.

خوش خبر تصریح کرد: در این زمینه باید آگاهی‌های لازم به مردم داده شود تا از ترحم و دلسوزی بی مورد در خصوص متکدیان و زباله گردها جلوگیری کرده و با متولیان امر، همراهی و همکاری لازم را انجام دهند .

وی با تأکید بر اینکه تکدی گری و زباله گردی، دو آسیب اجتماعی هستند که ریشه در فقر دارند، به نقش کلیدی مردم در ساماندهی این افراد اشاره کرد و خطاب به نهادهای حمایتی، گفت: این نهادها باید بررسی کنند که چنانچه خدماتی که به زباله گردها و متکدیان تحت پوشش ارائه می‌شود، کافی نیست، در زمینه توانمندسازی خانواده‌های این دو قشر جامعه، اقداماتی نظیر حمایت در راستای انجام کار و فعالیت اقتصادی آنها انجام شود.

خوش خبر با بیان اینکه این افراد در هر جایی که بتوانند تولید ثروت و کسب درآمد کنند، حمایت می‌شوند، یادآور شد: تفکیک زباله از مبداء، به عنوان یکی از راه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی، باید از خانواده‌ها شروع شود.

وی افزود: لازم است فرمانداران و دبیر شورای هماهنگی مواد مخدر، شرح وظایف و مأموریت‌های دستگاه‌ها را در قالب "طرح جامع ساماندهی تکدی گری و زباله گردی" تدوین کرده و با مسئولیت سازی برای دستگاه‌های اجرایی در راستای کاهش تکدی گری و زباله گردی اقدام کنند.

خوش خبر خاطرنشان کرد: عملکرد دستگاه‌ها در این زمینه در بازه زمانی مشخصی، پس از بررسی در کارگروه شهرستانی، جهت طرح در کارگروه فرهنگی، اجتماعی، سلامت و خانواده استانداری ارائه شود.

در پایان جلسه، شهردار بیرجند، گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه و اعضا در این خصوص نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • رضا
    0

    بعضی از فقر و نداری دست به این کار میزنند و ادمهای ابروداری هستند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها