طرح سازماندهی تیم‌های مداخلات اجتماعی پس از بلایا در قم آغاز شد

با حضور جمعی از مسئولان، طرح «سازماندهی تیم‌های مداخلات روانی، اجتماعی و فرهنگی پس از بلایا» در معاونت امور جوانان هلال‌احمر قم آغاز شد.

طرح سازماندهی تیم‌های مداخلات اجتماعی پس از بلایا در قم آغاز شد

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قم در این نشست گفت: داوطلبانه بودن، یکی از مهم ترین ویژگی های خدمات در هلال احمر است و با این فرآیند مهم کارهای ارزشمندی در خدمت رسانی شکل می گیرد.

محمدرضا بهرامی بیان کرد: کاش خاطرات بم در این جا بازگو می شد و می دیدیم چه ایامی را در بحران پشت سر گذاشتیم، در «بَم» جای خالی حمایت روانی را می دیدم که با این وسعت پای کار باشند.

وی افزود: در آن زمان برای نخستین بار یک تیم از بانوان در کنار تیم حمایت روانی آقایان به زلزله بم اعزام شد که بازخورد خوبی داشت و اثرگذار بود و اتفاقات زیبایی در حمایت روانی و اجتماعی رقم خورد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قم خاطرنشان کرد: معاونت جوانان هلال احمر، تلاش های خوبی در این راستا داشته و در شکلدهی و ساماندهی تیم ها نیز به خوبی کار کرده است.

وی اظهار داشت: امیدواریم امروز نیز جوانان آمادگی لازم را برای ارایه خدمات داشته باشند و بتوانیم با حضور تیم های سحر بهترین ایام را در مداخلات اجتماعی و حمایتی در بحران داشته باشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم نیز گفت: هلال احمر یک کار سازماندهی شده را انجام می دهد و خیلی خوب می شود، تیم های مداخلات روانی در کنار تیم های امدادی به طور منظم در بلایا شرکت کنند و باعث افتخار است، داوطلبانه در خدمت مردم باشند.

محسن اوروجی خاطرنشان کرد: به عنوان مسئول کمیته بازتوانی روحی و روانی استان، جای خالی این مباحث را، مشهود می دانم.

وی اظهار داشت: تیم حمایتی و روانی در کرونا جایگاه مهمی دارد و امید است اقدام هایی که انجام دادیم، در جهت خدمت باشد.

همچنین حامد روشن‌چشم مشاور جوان استاندار قم گفت: اهمیت و ضرورت بهداشت روان بر همگان واضح و مبرهن است، به ویژه در بحران ها و حوادث و حضور جوانان در فعالیت های داوطلبانه بسیار ارزشمند است که در این راه خود را به صورت داوطلبانه وقف جامعه می کنند.

معاون امور جوانان هلال احمر قم نیز خاطرنشان کرد: این رویداد مهمی است و ۱۳۰ تَن، آقا و خانم در رشته‌های روانشناسی، مددکاری و علوم تربیتی در آن حضور دارند که به دلیل دستورالعمل ها آن‌ها را، به سه گروه تقسیم کردیم.

محمد مصباحی افزود: کلیه کسانی که در طرح بودند، دانشجوی روانشناسی و ارشد بودند و مسایل مهمی را توجیه کردیم که از نظر آموزشی اهمیت داشت و شامل جایگاه هلال احمر و ساختار و تاریخچه و کانون ها و وظایف اعضا و تیم سحر و خدمات داوطلبانه و اهداف حمایت روانی و اجتماعی است.

«جمعیت هلال‌احمر استان قم دارای ۲۲ هزار عضو فعال است، ضمن اینکه بیش از ۱۰۶ خانه هلال در سطح این استان وجود دارد که در آنان آموزش‌های گوناگون امدادی به مردم داده می‌شود.»

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها