خشم شیعیان پاکستان از کشتار داعش/ بزرگراه کویته بسته شد

اعضای اقلیت شیعه هزاره در پاکستان که روز سه‌شنبه بزرگراهی در کویته را با تابوت معدنچیان کشته شده مسدود کرده‌اند، اعلام کردند که تا برگزاری ملاقات نخست‌وزیر با آنها و محاکمه قاتلان از موضع خود عقب‌نشینی نخواهند کرد.

خشم شیعیان پاکستان از کشتار داعش/ بزرگراه کویته بسته شد

مردان مسلح در بلوچستان پاکستان روز یکشنبه پس از آن که ۱۱ کارگر شیعه هزاره را از سایر کارگران معدن ذغال سنگ مچه واقع در ۵۰ کیلومتری شهر کویته جدا کردند، به سمت آنها شلیک کرده و همگی آنها را از پای درآوردند. این افراد مسلح که وابستگان داعش اعلام شده‌اند، پس از این اقدام، ویدیوی قتل عام خود را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند؛ اقدامی که خشم اقلیت شیعه ساکن در پاکستان را برانگیخت.

افزون بر کویته، در کراچی نیز شیعیان معترض پاکستانی روز سه‌شنبه با برگزاری تظاهراتی خواستار استعفای دولت این کشور شدند.

حافظ بازید، وزیر امور داخلی ایالت بلوچستان پاکستان پیشتر به رویترز گفته بود که حداقل ۹ تن از کارگران کشته شده، تبعه افغانستان هستند. با این حال، وزارت خارجه افغانستان با صدور بیانیه‌ای ضمن تاکید بر لزوم بررسی دقیق این حادثه با مشارکت پاکستان، اعلام کرد که تنها هفت تن از کشته شدگان افغانستانی هستند.

اقلیت شیعه هزاره در هر دو کشور پاکستان و افغانستان، با آزار و اذیت افراط گرایان مذهبی مواجهند. طی دهه گذشته صدها هزاره در جریان بمب‌گذاری در مدارس و بازارهای شلوغ و کمین جاده‌ای در پاکستان، کشته شده‌اند.

نزدیکان قربانیان اصرار دارند تا زمانی که خواست شان برآروده نشده، اجساد کشته شدگان را دفن نخواهند کرد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها