مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گیلان:

بذرهای گواهی شده برنج اواخر بهمن ماه در گیلان توزیع می شود

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گیلان از توزیع بذرهای گواهی و اصلاح شده برنج در ارقام مختلف از اواخر بهمن ماه در این استان خبر داد.

بذرهای گواهی شده برنج اواخر بهمن ماه در گیلان توزیع می شود

صالح محمدی اظهار داشت: این مجموعه با سایر شرکت های تولید کننده بذر در استان در حال بوجاری و فرآوری بذرهای اصلاح و گواهی شده برنج برای تحویل به شالیکاران در سال زراعی جاری است.

وی اظهار داشت: تولید این بذرها بر اساس برنامه پیشنهادی سازمان جهاد کشاورزی ابلاغ و همه ساله از اواخر بهمن پس از ابلاغ نرخ ها توسط وزارت جهادکشاورزی از طریق کارگزاری های مجاز شرکت خدمات حمایتی "تعاونی های روستایی و بخش خصوصی" متناسب با سطح زیرکشت در شهرستان های مختلف استان توزیع می شود.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گیلان خاطر نشان کرد: سال گذشته افزون بر یک هزار و ۵۰۰ تن بذرگواهی شده بین شالیکاران استان توزیع شد.

گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور به شمار می آید که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری رتبه اول کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده است.

ارقام هاشمی، علی کاظمی، صدری، حسنی و دیلمانی جزو رقم‌ های کیفی و ارقام گوهر و سپیدرود جزو رقم‌های پرمحصول است که در شالیزارهای گیلان کشت می‌شود، بیشترین رقم‌ های کشت شده برنج در این استان، رقم‌های کیفی هاشمی و علی کاظمی است که افزون بر ۸۵ درصد محصول برنج گیلان را شامل می‌شود.

بیشترین اراضی شالیکاری استان نیز در شهرستان‌های رشت و صومعه سرا واقع است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها