مدیرکل انتقال خون استان سمنان:

اهدای پلاسما بهبودیافتگان کرونا استان سمنان از یکهزار واحد فراتر رفت

مدیرکل انتقال خون استان سمنان گفت: شهروندان بهبودیافته از کرونا در قالب پویش شکرانه سلامت از ابتدای شیوع کرونا تاکنون یکهزار و ۱۰ واحد پلاسما برای کمک به بهبود مبتلایان به بیماری کووید۱۹ اهدا کردند.

اهدای پلاسما بهبودیافتگان کرونا استان سمنان از یکهزار واحد فراتر رفت

وحید بغدادی روز دوشنبه بیان کرد: از این تعداد واحد پلاسمای اهدا شده، ۷۱۰ واحد به روش پلاسما فرزیس و ۳۰۰ واحد به روش جداسازی پلاسما از خون انجام شد.

وی با اشاره به اینکه معمولا تمام پلاسماهای اهدا شده مصرف می‌شود افزود: در حال حاضر به دلیل کاهش تعداد مبتلایان، درخواست بیمارستان‌ها برای پلاسما کاهش یافته و از این نظر کمبودی در استان وجود ندارد.

مدیرکل انتقال خون استان سمنان بیان کرد: همچنین فعلا مشکلی در تامین نیاز استان به خون وجود ندارد اما با توجه به روزهای سرد پیش رو و احتمال مواجهه با کمبود خون، لازم است شهروندان نسبت به اهدای خون اهتمام ورزند.

بغدادی ضمن بیان اینکه میزان اهدای خون امسال تا پایان آذر نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد افزایش داشت ادامه داد: میزان مشارکت بانوان در اهدای خون نیز با ۱.۶ درصد افزایش، از ۴.۸ درصد به ۶.۴ درصد رسید.

در قالب پویش شکرانه سلامت، بهبود یافتگان کووید ۱۹ از سن ۱۸ تا ۶۰ سال که حداقل یک ماه از بهبودی کامل آنان سپری شده باشد، در صورت داشتن شرایط عمومی اهدای ‌خون، می‌توانند با مراجعه به پایگاه انتقال خون در اهدای پلاسما و نجات جان همنوعان سهیم باشند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها