ساماندهی پایانه‌های مسافری شهر یزد

رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد از ساماندهی پایانه‌های مسافری درون شهری و ایجاد پایانه برون‌شهری در بخش جنوبی شهر یزد خبر داد

ساماندهی پایانه‌های مسافری شهر یزد

به گزارش خبر فوری به نقل از ایسنا، «محمدرضا شفیعی» از اصلاح خطوط و ایجاد پایانه‌های مسافری درون شهری یزد خبر داد و اظهار کرد: جانمایی و ساماندهی پایانه‌های درون شهری و برون شهری و اصلاح خطوط از مهمترین برنامه‌های سازمان در سال‌جاری و سال آینده خواهد بود.

وی با اشاره به فعالیت هم‌اکنون شش پایانه درون‌شهری شحنه، دروازه قران، امام علی(ع)، اطلسی، امام خمینی(ره)(فضای سبز) و شهدای محراب در شهر یزد، گفت: البته راستگرد شهدای محراب هنوز به عنوان پایانه مسافری محسوب نمی‌شود ولی سعی داریم در سال جاری با تملک ساختمان ایران‌خودرو که زیر نظر اداره کل اوقاف و امور خیریه استان است و بخش‌های اطراف این راستگرد، آن را رسماً به پایانه مسافری درون شهری تبدیل کنیم.

رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر یزد همچنین از ایجاد پایانه‌ی جدیدی در محل پارک بزرگ شهر خبر داد و گفت: قرار است که بخشی از پارک بزرگ شهر برای ایجاد این پایانه‌ درون شهری اختصاص داده شود.

وی با اشاره به تعامل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با این سازمان برای ایجاد پایانه جدید برون‌شهری در بخش جنوبی شهر یزد، در این باره تصریح کرد: پایانه مذکور برای ساماندهی سفرهای برون شهری شهرستان‌های بافق، بهاباد و مهریز و مناطقی مانند محمدآباد، ملاباشی و فهرج در نشر گرفته شده و مقرر است که در محدوده میدان آقابابایی ایجاد شود.

مسقف شدن پایانه‌های امام علی و امام خمینی

شفیعی با اشاره به اهمیت رفع مشکل ورودی و خروجی پایانه مسافری دروازه قران در ورودی شمالی شهر یزد نیز گفت: ساماندهی ورودی و خروجی پایانه دروازه قران به واسطه آزادسازی پلاک هایی که در این محل واقع شده، در دست اقدام است .

وی با اشاره به طرح‌های توسعه‌ی پایانه‌های امام علی(ع) و امام خمینی(ره)، گفت: مسقف کردن این دو پایانه و توسعه آنها به دلیل کمبود فضا در دستور کار سازمان است.

رییس سازمان اتوبوس رانی در بخش دیگری از سخنان خود از ایجاد سه مسیر جدید برای اتوبوس‌های تندرو( BRT ) طی دو سال گذشته، اظهار کرد: پنج دستگاه اتوبوس نیز به همین منظور خریداری شده که در سال گذشته به دلیل عرض کم معابری چون خیابان آیت الله کاشانی برای استفاده از این اتوبوس‌ها در آنها، در مسیر بین پایانه مسافربری بین شهری غدیر و پایانه امام خمینی(ع) قرار گرفتند .

67 درصد ناوگان اتوبوسرانی یزد فرسوده است

شفیعی استقبال از اتوبوس‌های جدید خریداری شده سال گذشته در مسیر دانشگاه را بیانگر نیاز جامعه به نوسازی، بهسازی و بازسازی ناوگان اتوبوس‌رانی دانست و در این رابطه گفت: 263 اتوبوس در خطوط اتوبوسرانی یزد و حومه در حال فعالیت هستند که 67درصد آنها فرسوده هستند.

این مسئول ادامه داد: در حالی که ثلث هزینه خرید اتوبوس‌های شهرداری باید از سوی دولت تامین شود ولی هزینه خرید اتوبوس‌ها کاملاً از سوی خود شهرداری تامین شده است.

شفیعی همچنین از خرید بیش از 50 اتوبوس استاندارد در سال آینده خبر داد و گفت: استاندارد بودن اتوبوس‌های جدید تضمینی است و به دلیل داشتن رمپ و شاسی پایین قابل استفاده برای معلولان، کودکان و سالمندان خواهد بود.

وی ساماندهی دفاتر فروش بلیط را یکی دیگر از برنامه‌های این سازمان عنوان کرد و گفت: اختصاص ساختمانی پشت پایانه اتوبوسرانی امام علی(ع) ویژه فروش بلیط اتوبوس‌های برون شهری از دیگر برنامه‌های این سازمان در سال آینده است .

38 درصد ناوگان تاکسی‌رانی یزد نیازمند نوسازی

این مسئول با اشاره به اهمیت جهانی شدن یزد و توجه به بخش گردشگری، گفت: گردشگران در پایانه‌های فرودگاه، راه آهن و اتوبوس از تاکسی های فرسوده استقبل چندانی نمی‌کنند لذا تجهیز این پایانه‌ها به تاکسی‌ها و ون‌های ویژه برای سال آینده در دستور کار است.

وی با اشاره به فرسوده بودن 38 درصد ناوگان تاکسی‌رانی شهر یزد، تصریح کرد: به عبارتی یک سوم از مجموع 1500 خودروی مورد استفاده در این ناوگان باید نوسازی شود که در این رابطه سازمان در نظر دارد تسهیلاتی کم‌بهره و طولانی مدت به رانندگان تاکسی اختصاص دهد.

شفیعی در پایان با اشاره به ساماندهی تاکسی‌های برون شهری، در این خصوص اظهار کرد: جمع‌آوری تاکسی‌هایی با پلاک «ع» از درون شهر و تجمیع آنها در پایانه‌های برون شهری از دیگر برنامه‌های سال آینده سازمان در راستای ساماندهی تاکسی‌های برون شهری است.

منبع: ایسنا

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها