کمک مردم خراسان شمالی در طرح محسنین ۷۰ درصد رشد داشته است

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: نیاز دانش آموزان محروم استان در شرایط کرونا به تبلت٬ دو هزار عدد است که تاکنون ۱۰ درصد آن محقق شده است.

کمک مردم خراسان شمالی در طرح محسنین ۷۰ درصد رشد داشته است

مجید الهی‌راد امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی اظهار داشت: 23 درصد خانوار خراسان شمالی و 13 درصد نفرات استان تحت پوشش کمیته امداد هستند.

وی با بیان اینکه 31 هزار خانوار در خراسان شمالی مستمری‌بگیر کمیته امداد هستند افزود: در 9 ماه ابتدایی سال جاری این افراد بیش از 4 میلیارد تومان مستمری و بالغ بر 8 میلیارد تومان معیشتی دریافت کردند. ضمن اینکه 7 هزار و 317 نفر که تحت پوشش کمیته امداد نبودند از کمک‌های موردی این نهاد به ارزش یک میلیارد و 463 میلیون تومان بهره‌مند شدند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی با اشاره به اینکه در حال حاضر 30 هزار و 723 زن سرپرست خانوار در استان تحت پوشش این نهاد هستند٬ خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 741 فقره جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش این نهاد به ارزش چهار میلیارد و 75 میلیون تومان اهدا شده است.

الهی‌راد در ادامه با اشاره به نیازمندی‌های مددجویان سطح استان گفت: در حال حاضر مددجویان خراسان شمالی به 2120 فقره یخچال، 1070 تخت فرش، 1055 عدد اجاق گاز، 1370 دستگاه تلویزیون، 1625 بخاری و 740 دستگاه آبگرمکن در مجموع به ارزش 2 میلیارد تومان نیازمند هستند.

وی با بیان اینکه تاکنون 200 دستگاه تبلت هر کدام به ارزش سه میلیون تومان به دانش‌آموزان تحت پوشش این نهاد در استان اهدا شده است٬ خاطر نشان کرد: نیاز دانش آموزان استان در شرایط کرونا به تبلت دو هزار عدد است که تاکنون 10 درصد آن محقق شده است و دانش‌آموزان پایه‌های نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم که معدل بالای 17 را کسب کنند می‌توانند به طور رایگان در آزمون‌های موسسات کمک آموزشی شرکت کنند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی از رشد 62 درصدی پرداخت زکات در 9 ماه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد و در این باره افزود: 18 میلیارد و 600 میلیون تومان زکات به دبیرخانه شورای زکات پرداخت شده است که 12 میلیارد و 953 میلیون تومان از این رقم برای محرومین و پنج میلیارد و 551 میلیون تومان دیگر نیز برای پروژه‌های عمرانی هزینه شده است.

الهی‌راد در ادامه با اشاره به اینکه خراسان شمالی یکی از استان های برتر در زمینه کمک‌های حامیان به طرح اکرام ایتام و محسنین اذعان داشت: طی مدت مذکور بیش از 26 میلیارد تومان توسط حامیان به طرح اکرام ایتام و محسنین کمک شده است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته 70 درصد رشد داشته است.

رشد 93 درصدی کمک های مردمی به مراکز نیکوکاری کمیته امداد امام یکی دیگر از مطالبی بود که الهی راد در نشست خبری خود عنوان کرد و بیان داشت: در بازه زمانی مذکور سه میلیارد و هفتصد و هشتاد و چهار میلیون تومان صدقه از 104 هزار مشترک صدقات استان جمع‌آوری شده که این رقم هم 39 درصد رشد داشته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اینکه 20 درصد کارمندان دستگاه‌های اجرایی خراسان شمالی در طرح پویش ایران مهربان شرکت دارند گفت: تا به الان در مجموعه 6464 یتیم و فرزند محسنین در استان وجود دارد که پس از شروع طرح پویش ایران مهربان 2480 حامی جدید در استان اعلام آمادگی کردند که 1948 نفر از این تعداد واریزی داشتند.

وی در پایان از اجرایی شدن بیش از دو هزار طرح اشتغال در استان به کمک کمیته امداد امام و اضافه کرد: 2373 طرح اشتغال در استان اجرا شده که برای این 100 میلیارد و 45 میلیون تومان پرداخت شده است.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها