شدت برخورد با قاچاقچیان چوب و ذغال در استان فارس افزایش یافت

مدیرکل منابع طبیعی استان فارس از تشکیل گروه‌های گشت و حفاطتی برای مبارزه با قاچاق چوب و ذغال در استان خبر داد.

شدت برخورد با قاچاقچیان چوب و ذغال در استان فارس افزایش یافت

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم، مهرزاد بوستانی در شیراز ، از شدت برخورد با قاچاقچیان چوب و ذغال در استان فارس خبر داد و اظهار داشت: یگان حفاظت به صورت فعال در تمامی شهرستان‌ها به مبارزه با قاچاقچیان چوب و ذغال می‌پردازد و پس از حادثه‌ای که برای فرمانده یگان حفاظت رخ داد، این اقدامات با شدت بیشتری انجام می‌شود.

وی گفت: در شهرستان‌های کازرون، فیروزآباد، شیراز و ممسنی این گروه‌ها به شکل فعال‌تری وارد عرصه حفاظت از منابع طبیعی شدند و اجازه سوءاستفاده از اراضی ملی و قاچاق چوب را نمی‌دهند.

مدیرکل منابع طبیعی استان فارس از تشکیل 278 پرونده تخریب و تخلف در عرصه‌های منابع طبیعی در 9 ماه امسال خبر داد و افزود: این پرونده‌ها 796 هکتار را شامل می‌شود و شامل تخریب اراضی، قطع درخت، بوته‌کنی و غیره است.

بوستانی با بیان اینکه صدور حکم این پرونده‌ها با مراجع قضایی و اجرا به عهده منابع طبیعی است، بیان کرد: در همین مدت 110 فقره پرونده با رای دادگاه منتهی به خلع ید شده که شامل 230 هکتار بوده است.

وی عنوان کرد: تعداد آرایی که از مراجع قضایی در این بازه زمانی صادر شده 242 پرونده بوده که 210 پرونده به نفع منابع طبیعی و 32 پرونده علیه این اداره کل بوده است.

منبع: تسنیم

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها