۴۴۳ تن کالا در ۹ ماهه امسال از گمرک استان همدان صادر شد

مدیر کل گمرک استان همدان از افزایش ۹ درصدی ارزش صادرات از گمرک همدان خبر داد و گفت: در ۹ ماهه امسال نزدیک به ۴۴۳ تن کالا از استان همدان به سایر کشورها صادر شده است.

۴۴۳ تن کالا در ۹ ماهه امسال از گمرک استان همدان صادر شد

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم، جمال خشوعی در همدان اظهار داشت: در 9 ماه گذشته 442 تن و 713 هزار و 945 کیلو انواع کالا به ارزش 105 میلیون و 173 هزار و 644 دلار از گمرک همدان صادر شده است.

وی افزود: صادرات استان نسبت به مدت مشابه گذشته از نظر ارزشی 9 درصد افزایش و از نظر وزنی 22 کاهش داشته و عمده محصولات صادراتی استان شامل کشمش، سفال، لبنیات، چینی‌آلات بهداشتی، شوری و ترشیجات و سیمان می‌شود.

مدیر کل گمرک استان همدان بیان کرد: این کالاها به کشورهای عراق، روسیه، امارات، پاکستان، افغانستان، کویت، سومالی، هلند، ترکمنستان و قطر صادر شده است.

خشوعی عنوان کرد: در این بین، سیمان به‌دلیل افزایش تعرفه از طرف کشورعراق 34 درصد و کشمش به‌دلیل کاهش تولید 19 درصد در 9 ماهه امسال کاهش داشته است.

وی با اشاره به آمار واردات به استان در 9 ماه گذشته نیز گفت: در این مدت 14 تن و 306 هزار و 580 کیلو کالا به ارزش 43 میلیون و 177 هزار دلار وارد گمرک استان شده است.

خشوعی گفت: این کالاها از نظر ارزشی 129 درصد و از نظر وزنی 43 درصد نسبت به مدت مشابه گذشته افزایش داشته و از کشورهای چین، آلمان، ترکیه، ایتالیا، اتریش و لهستان وارد شده است.

وی افزود: کالاهای وارداتی شامل مواد اولیه و خطوط تولید و نیروگاه خورشیدی می‌شود که برای حمایت از تولید و اشتغال ترخیص شده است.

منبع: تسنیم

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها