اتوبوس دیابت به زودی در همدان راه‌اندازی می‌شود

مسئول مرکز‌ دیابت همدان با بیان اینکه یک هزار‌ نفر در همدان عضو انجمن دیابت هستند گفت: به زودی اتوبوس رایگان دیابت در همدان راه اندازی می‌شود‌.

اتوبوس دیابت به زودی در همدان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم، صغری کوثری در همدان٬ اظهار داشت: پیشنهاد راه اندازی اتوبوس دیابت به منظور غربالگری دیابت در سطح شهر را به شهرداری داده ایم که خوشبختانه مورد موافقت شهرداری قرار گرفته و تلاش می کنیم‌ تا قبل از پایان سال٬ این اتوبوس در شهر به حرکت درآید.

وی با بیان اینکه تهیه اتوبوس برعهده شهرداری است٬ تصریح کرد: مردم می‌توانند با سوار شدن بر این اتوبوس توسط کارشناسان و‌ پزشکان٬ به صورت رایگان معاینه و غربالگری دیابت شوند.

یک هزار‌ نفر در همدان عضو انجمن دیابت هستند

مسئول مرکز دیابت و مدیرعامل انجمن دیابت استان در‌ بخش دیگری از گفت‌و‌گو به فعالیت‌های انجمن دیابت اشاره کرد و‌ افزود: از ابتدای اردیبهشت امسال تا کنون هزار‌ نفر از افراد مبتلا به دیابت در انجمن دیابت ثبت نام کرده اند.

کوثری با بیان اینکه در همدان پنج الی شش درصد جامعه شهری و در روستاها نیز سه درصد جمعیت٬ به بیماری دیابت مبتلا هستند٬ ابراز کرد: 90 مبتلایان٬ دیابتشان از نوع تیپ دو و 10 درصد نیز تیپ یک است.

وی‌ افزود: هدف ما از برگزاری انجمن دیابت٬ ارائه آموزش‌های فردی و ‌گروهی به مبتلایان و کنترل بیماری برای پیشگیری از عوارض آن است.

مسئول مرکز دیابت همدان اظهار داشت: علاوه بر آموزش‌هایی که به بیماران‌دیابتی می‌دهیم٬ به مدارس می‌رویم و به دانش‌آموزان راه‌های پیشگیری از دیابت و ‌نقش تغذیه و ورزش در پیشگیری از دیابت را آموزش می‌دهیم.

کوثری‌ با بیان اینکه برای عضویت در انجمن دیابت و ‌بهره‌مندی از‌خدمات آن هیچ گونه محدودیت سنی وجود ندارد٬ ابراز کرد: در انجمن دیابت همدان از کودک دو‌ ساله تا سالمند 90 ساله عضو‌ هستند.

وی گفت: از آنجا که ابتلا به دیابت در مراحل اولیه هیچ علامتی ندارد بنابراین با غربالگری و شناسایی زود هنگام این بیماری می‌توان از عوارض خطرناک‌‌ آن پیشگیری کرد.

مدیرعامل انجمن دیابت همدان افزود: اگر ارگان‌ها و دستگاه‌های اداری از ما دعوت کنند٬ حتما برای غربالگری و شناسایی دیابت به مراکز آن ها مراجعه‌ می‌کنیم و مورد غربالگری قرار می‌دهیم.

کوثری در بخش‌ دیگری از گفت‌و‌‌گو به راه اندازی مرکز دیابت در بیمارستان بعثت همدان اشاره کرد و ‌گفت: پس از شناسایی دیابت در بیماران٬ آن‌ها می توانند برای انجام‌ آزمایش‌های تکمیلی٬ دریافت مشاوره و آموزش٬ تغذیه و ‌رژیم‌ درمانی به این مرکز مراجعه‌ کنند.

منبع: تسنیم

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها