هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۱ چه استفاده‌هایی خواهد داشت؟

الكساندر وانگ، مدیرعامل Scale AI، بزرگترین پیشرفت‌های هوش مصنوعی در سال آینده را پیش‌بینی کرده است.

هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۱ چه استفاده‌هایی خواهد داشت؟

با ورود به سال جدید میلادی تکنولوژی‌ها و فناوری‌های جدیدی از طریق شرکت‌های هوش مصنوعی به بازار عرضه می‌شود که هرکدام به نوبه خود می‌توانند تحولی در دنیای مدرن ایجاد کنند. اما سوالی که در این راستا مطرح می‌شود این است که این فناوری‌های جدید کدام بخش‌ها را شامل می‌شوند؟

الكساندر وانگ، مدیرعامل Scale AI ، بزرگترین پیشرفت‌های هوش مصنوعی در سال آینده را پیش بینی می‌كند. استارت‌آپ چهار ساله Scale AI، که اخیرا ارزش آن به بیش از ۳/۵ میلیارد دلار رسیده‌است، شروع به همکاری با شرکت‌های خودروسازی برای آموزش مدل‌های یادگیری ماشین در جهت توسعه و در نهایت تجاری‌سازی ربات تاکسی، کامیون‌های خودران و ربات‌های خودکار کرد. در سال ۲۰۲۰ شرکت‌های تجارت الکترونیکی، اتوماسیون سازمانی، دولتی، بیمه‌ای، املاک و مستقلات و رباتیک به سیستم‌عامل برچسب‌گذاری داده‌های تصویری Scale's جهت توسعه و استفاده از هوش مصنوعی در مشاغل مربوطه روی آوردند. این شرکت در حال آماده‌سازی لیست مشتریان برای رشد و تنوع بیشتر است.

هوش مصنوعی چگونه در سال ۲۰۲۰ شکل گرفت

لیست مشتریان Scale AI شامل مجموعه‌ای از شرکت‌های خودروسازی از جمله Alphabet ،Voyage ، nuTonomy ، Embark ، Nuro و Zoox است. این شرکت با همکاری افزوده‌هایی مانند Airbnb ، DoorDash و Pinterest شروع به معرفی محصولات خود کرد. البته بخش‌هایی وجود دارد که هنوز معرفی نشده‌است. وانگ اعلام کرد که این اتفاقات در سال ۲۰۲۰ باعث تغییر در روند این شرکت شد. به گفته وانگ این اتفاقات باعث دیده شدن کاربردهای باورنکردنی استفاده از هوش مصنوعی در دولت و اتوماسیون اداری چین شد. هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۰ همکاری نزدیک‌تر با آژانس‌های دولتی را آغاز کرد و مشتریان اتوماسیون اداری مانند ایالت تیتل، یک شرکت املاک و مستقلات مسکونی را اضافه کرد.

چگونه هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۱ استفاده خواهد شد؟

وانگ خاطر نشان کرد که در سال ۲۰۲۰ شاهد افزایش استفاده از هوش مصنوعی در هر دو بخش مصرف‌کننده و تولیدکننده و همچنین رشد تجارت الکترونیکی بودیم زیرا شرکت‌ها به دنبال روش‌هایی برای استفاده از هوش مصنوعی در راستای ارائه توصیه‌های حیاتی برای مشتریان خود بودند. وانگ گفت: رباتیک در سال ۲۰۲۰ به گسترش خود ادامه داد. اگر چه در مواردی فراتر، از ربات تاکسی، تحویل خودکار و کامیون‌های خودران نیز استفاده می‌شود. بسیاری از نوآوری‌ها در صنعت خودروهای خودران اتفاق افتاده است. البته ما شاهد مشکلات بسیاری در ربات‌های هوشمند بودیم. دیدن اینکه هوش مصنوعی در حال گسترش و خدمت به بشریت است، بسیار هیجان انگیز است.

چگونه هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۱ استفاده خواهد شد؟

وی گفت: ما در حال رسیدن به جایی هستیم که هوش مصنوعی محاسباتی می‌تواند به ما کمک کند؛ این مساله‌ای است که برای همیشه مطرح بوده‌است. این رشد آهسته با شیوع بیماری کرونا شتاب گرفت. کاربرد هوش مصنوعی در مشاغل به ویژه در اتوماسیون اداری و شرکتی زیاد بوده است زیرا این نهادها به دنبال راه‌هایی برای کارایی بیشتر هستند. وانگ گفت که فشار برای بهره‌وری عملیاتی همراه با توانایی‌های این فناوری فقط باعث تسریع در استفاده از هوش مصنوعی در فرایندها مانند برنامه‌های رهنی یا وامی در بانک ها می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها