گلاره ناظمی: موفقیت، بهترین پاسخ به توهین هاست

داور بین‌المللی فوتسال ایران پس از قرار گرفتن در جمع ۱۰ داور برتر جهان در سال ۲۰۲۰ می‌گوید چنین مسائلی بهترین جواب در قبال بی‌احترامی به زنان است.

گلاره ناظمی: موفقیت، بهترین پاسخ به توهین هاست

سایت معتبر فوتسال پلنت که هر ساله بهترین های فوتسال جهان را انتخاب می کند، انتخاب بهترین‌های فوتسال جهان در سال ۲۰۲۰ را آغاز کرده و در گام اول به سراغ انتخاب بهترین داوران فوتسال جهان رفته است که نام گلاره ناظمی داور زن ایرانی هم در آن دیده می شود.

گلاره ناظمی به قرار گرفتن نامش بین ۱۰ داور برتر فوتسال جهان اشاره و بیان کرد: خوشبختانه برای سومین بار جزو ۱۰ داور منتخب جهان قرار گرفته‌ام و خیلی خوشحال هستم. حضور در این لیست با وجو داوران بزرگی که در فوتسال کار می‌کنند، خیلی ارزشمند است.

او افزود: رسیدن به چنین جایگاهی که با وجود تیم‌های خوب فوتسال ایران، همکاران و دوستان عملی شده، خیلی ارزشمند است چون جایگاه خاصی را به زنان می‌دهد.

ناظمی با بیان اینکه "کار کردن زنان نسبت به مردان سخت‌تر است،" ادامه داد: این شرایط در همه جای دنیا وجود دارد اما برخی کشورها، مخصوصا کشورهای اروپایی با این موضوع کنار آمده‌اند. من در رویدادهای بین‌المللی دوستانی را می‌بینم که این مشکل برایشان حل شده و به عنوان یک داور در جامعه مردان و زنان پذیرفته شده‌اند اما شرایط هنوز از این نظر برای ما سخت است.

او افزود: موضوعاتی مثل قرار گرفتن در لیست برترین داوران نشان می‌دهد که باید به زنان شکل دیگری هم باور داشته باشیم، چون گاهی مسائلی پیش می‌آید که ناراحتمان می‌کند. در آخرین مورد دو پیشکسوت فوتبال به جامعه زنان توهین کردند که به عنوان یک زن برایم خیلی دردآورد بود.

این داور بین‌المللی در مورد بی‌احترامی دو پیشکسوت سرخابی به فوتبال زنان گفت: فکر می‌کردم این اتفاق بازتاب بیشتری داشته باشد. البته ما و خیلی از دوستان و همکارانم، دلخوری خود را در صفحات مجازی نشان دادیم اما دوست داشتم بیشتر به این موضوع پرداخته شود تا این دو نفر رسما از جامعه زنان عذرخواهی کنند. درست نیست که وقتی دو نفر با هم درگیر می‌شوند، چنین رفتاری داشته باشند. مخصوصاً وقتی یکی از آنها گفت بود اتفاقا تو نامردی و باید به فوتبال زنان بروی، توهین تلقی می‌شود و زنان را زیر سوال می‌برد.

او افزود: به عنوان زنی که در ورزش کار می‌کنم، معتقدم این رفتار درست نبود و توهین به جامعه زنان محسوب می‌شد. با این حال می‌بینیم که خانم پریا شهریاری به عنوان اولین ناظر فوتبال ایران به المپیک توکیو دعوت شده که به او تبریک می‌گویم، همچنین مهسا قربانی و انسیه مافی‌نژاد هم واجد شرایط حضور در جام جهانی هستند. چنین موضوعاتی بهترین و بزرگترین جواب در قبال بی‌احترامی‌هایی است که به زنان شده است.

ناظمی به تأثیر کرونا بر فعالیت داوران و ورزشکاران هم گفت: متأسفانه سال خوبی برای فوتسال و سایر رشته‌ها نداشتیم، افراد نتوانستند نتیجه زحمات خود را ببینند و متضرر شدند. به امید اینکه در سال ۲۰۲۱ چنین مشکلاتی نباشد و همه نتیجه زحمات خود را ببینند.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها