راه‌اندازی قرنطینه کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد از راه‌اندازی قرنطینه در منطقه

راه‌اندازی قرنطینه کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبر فوری به نقل از ایسنا، عبدالله بهمنش در جلسه ستاد بحران استان با بیان اینکه دست به دست کردن پرندگان و همچنین زنده فروشی کنترل ویژه را طلب می کند، تاکید کرد: راه‌اندازی قرنطینه "پل کتا" ضروری است و همکاری دستگاه های انتظامی و خدمات رسان نیز لازم است.

وی افزود: با توجه به اینکه آمارها از درگیری برخی از استان‌های همجوار با آنفلوانزای پرندگان خبر می دهد، راه‌اندازی قرنطینه و کنترل در مبادی مختلف استان ضروری است. این بیماری، بیماری مشترک خطرناک است و در حال حاضر تا اصفهان درگیر شده است و به احتمال بالا در روزهای آینده استان ما نیز درگیر خواهد شد. نیاز است که از قبل آمادگی داشته باشیم تا خسارت و خطر انسانی را کاهش دهیم.

بهمنش تصریح کرد: هرجایی که بیماری آنفلوانزا تشخیص داده شود، باید سریع معدوم سازی انجام شود و بیش از ۶۰ کشور درگیر این موضوع است و این به غیر از آمار کشورهای آفریقایی و کشورهایی است که سیستم مراقبت ندارند. باید قبل از ورود به بدن انسان، معدوم سازی طیور تا شعاع پنج کیلومتری را عملیاتی کرد.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد از پرداخت ۱۶۰ میلیون تومان خسارت معدوم سازی در سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: توسعه پایدار با تحقق بهداشت و سلامتی به دست می آید و باید به این حوزه توجه کرد.

وی از شناسایی هفت کانون آنفلوانزا طی سال گذشته در مناطق مختلف استان خبر داد و بیان کرد: تامین اعتبارات برای کنترل لازم است و باید مبادی ورودی و خروجی کنترل شود و از فروش مرغ زنده خودداری شود.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: بیش از ۱۸۰ محل فروش مرغ زنده در شهرستانهای بویراحمد و دنا جمع آوری شده اما در شهرستان کهگیلویه ۶۲ واحد همچنان فعال است.

منبع: ایسنا

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها