دلایل کاهش جمعیت همدان در دست بررسی است/ وضعیت بهتری در نرخ ازدواج و طلاق داریم

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان در خصوص کار علمی و پژوهشی دلایل کاهش جمعیت همدان، گفت: این کار باید مورد نقد و بررسی قرار گیرد و پس از تایید با ارسال به شورای برنامه‌ریزی از نتایج آن در کارگروه‌های مختلف استفاده شود.

دلایل کاهش جمعیت همدان در دست بررسی است/ وضعیت بهتری در نرخ ازدواج و طلاق داریم

به گزارش خبر فوری به نقل از فارس از همدان، سعید شاهرخی ظهر امروز در جلسه شورای راهبردی جمعیت و شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی استان همدان ضمن گرامیداشت سوم دی ماه سالروز ثبت احوال اظهار کرد: سازمان ثبت احوال یک پتانسیل و ظرفیت بسیار خوبی است که امیدواریم با هماهنگی و دقت نظر تلاش اندوخته 99 ساله این سازمان بتواند در راستای استفاده از ابزارهای به روز از این فرصت و سرمایه برای برنامه ریزی و رفاه عمومی بهره ببرد.

وی با بیان اینکه با تشکیل سازمان ثبت وقایع حیاتی 99 سال گذشته کار سازمان یافته‌ای آغاز شده است، افزود: امروز این سازمان با اجرای پروژه صدور کارت ملی هوشمند توانسته روانسازی خوبی در ارائه خدمات برای رفاه عمومی داشته باشد.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان با اشاره به بیان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه آمار در هر جامعه پایه و اساس همه برنامه‌ریزی‌هاست، گفت: هزینه گزاف سرشماری هر پنج ساله در کشور شاهد اهمیت موضوع و جایگاه تشکیل شورای راهبردی و هماهنگی ثبت وقایع است که می‌تواند در تصمیمات مهم و کلان کشور و استان موثر باشد.

وی با اشاره به اینکه توجه به روند جمعیت و راهبردهای موثر در توسعه همه‌جانبه یک کشور می‌تواند تاثیرگذار باشد، خاطرنشان کرد: باید در استان نیز این آمار و ارقام مورد توجه جدی قرار گیرد و دقت و صحت همواره در این آمار مورد تاکید است چراکه اگر ثبت وقایع دقیق باشد اصل برنامه‌های کلان با چالش مواجه نمی‌شود.

شاهرخی با بیان اینکه نرخ جمعیت علاوه بر تاثیر آن بر حوزه اجتماعی و فرهنگی در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی نیز همواره مورد توجه است، تصریح کرد: کاهش جمعیت در استان همدان قطعا جای پیگیری دارد چراکه با رسیدن آن به نرخ منفی در سال‌های اخیر هر چند فاکتورهای مختلفی در این کاهش جمعیت تاثیرگذار است اما متاسفانه شرایط مطلوبی در حال حاضر نداریم.

وی با بیان اینکه در نرخ ازدواج و طلاق نسبت به میانگین شهری وضعیت بهتری داریم، اضافه کرد: باید با استفاده از طرح‌های مداخله این شاخص‌ها ارتقا پیدا کند چراکه این فاکتورها می تواند مبنای کار در بخش های مختلف باشد.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان در خصوص کار علمی و پژوهشی دلایل کاهش جمعیت همدان که توسط دانشگاه بوعلی و بنیاد نخبگان همدان در حال انجام است، گفت: این کار باید مورد نقد و بررسی قرار گیرد و پس از تایید با ارسال به شورای برنامه‌ریزی از نتایج آن در کارگروه‌های مختلف استفاده شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون شناسه پیگیری سامانه سنا در دستگاه قضا در همدان شروع به کار کرده است، گفت: باید برای اجرای این طرح کمیته ای متشکل از ثبت احوال، منابع نیروی انسانی استانداری، دفتر امور اجتماعی و دادگستری در زمینه گسترش روان‌سازی این سامانه در ظرف یک ماه آینده مورد تاکید است.

شاهرخی با اشاره به اینکه صدور کارت ملی هوشمند در راستای روان‌سازی خدمات رسانی به مردم است، افزود: باید از طریق صدا و سیما و رسانه ها مردم از کاربردهای این کارت آگاهی یابند و نسبت به ثبت نام در این خصوص تا پایان سال اقدام کنند چراکه سال آینده بسیاری از خدمات ملزم به داشتن کارت ملی هوشمند برای هر فرد انجام می‌شود.

منبع: فارس

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها