تولیدکنندگان قزوین اقتصاد برونگرا را در اولویت کاری خود قرار دهند

استاندار قزوین با اشاره به منویات مقام معظم رهبری درباره برونگرا بودن اقتصاد مقاومتی گفت: رویکرد صادراتی پاشنه آشیل اقتصاد مقاومتی است که باید مورد توجه تولیدکنندگان باشد.

تولیدکنندگان قزوین اقتصاد برونگرا را در اولویت کاری خود قرار دهند

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم از قزوین ، عبدالمحمد زاهدی پیش از ظهر امروز در ستاد اقتصاد مقاومتی که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد اظهار داشت: با توجه به فرموده مقام معظم رهبری که نخستین تعریف از اقتصاد مقاومتی را ارائه کردند، کالاهای تولیدی باید رویکرد صادراتی داشته باشند.

وی افزود: گاهی مانع تراشی‌ها و بوروکراسی های پیچیده در برابر طرح ها و ظرفیت های اقتصاد مقاومتی خود یک مقاومت در برابر اقتصاد مقاومتی است که باید به طور جدی از آن پرهیز کرد.

زاهدی بیان کرد: کشور ما از قدیم سابقه طولانی تولید و کشت گیاهان دارویی دارد اما با وجود چنین استعداد بزرگی، داشته های خود را فراموش کردیم و به سمت داروهای غربی رفته‌ایم.

استاندار قزوین تصریح کرد: اینکه شرکتی با ظرفیت‌های گسترده در حوزه تولید داروهای گیاهی چند سال به دنبال واگذاری زمین باشد بسیار ناخوشایند است و بیشتر شبیه مقاومت در مقابل اقتصاد مقاومتی است.

زاهدی مطالعه و تحقیقات، کشت، آموزش و ترویج و بازار را حلقه‌های زنجیره تولید داروهای گیاهی عنوان کرد و ادامه داد: برای مطالعه در حوزه گیاهان دارویی مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی، دانشگاه علوم پزشکی و هر مرکز علمی دیگر باید تحقیقات مداوم را برای شناسایی گیاهان دارویی و شیوه‌های بهره‌وری از آن انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: در کشت گیاهان دارویی هر نقطه از استان که امکان کشت و برداشت وجود دارد باید مورد توجه قرار گیرد که این خود زنجیره ای از اشتغال را به وجود می آورد که باید به آن ارزش گذاشت.

زاهدی افزود: بازار آخرین حلقه این زنجیره است که در این راستا باید وارد بازارهای جهانی در این حوزه شویم.

استاندار قزوین همچنین با اشاره به اهمیت توسعه صادرات در رشد تولید گفت: اقتصاد درون‌زا نخستین تعریف مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی است و ما قرار نیست خودمان تولید و خودمان استفاده کنیم بلکه باید برای دنیا کالا تولید کنیم.

منبع: تسنیم

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها