احداث باغ‌ویلا باغستان قزوین را به نابودی می‌کشاند

عضو شورای شهر قزوین گفت: احداث باغ‌ویلا سبب وسوسه صاحبان باغات سنتی شده و می‌تواند منجر به نابودی باغستان و ساخت‌وساز در آن شود.

احداث باغ‌ویلا باغستان قزوین را به نابودی می‌کشاند

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم از قزوین ، منیره قوامی در نشست شورای اسلامی شهر قزوین که در تالار ردم این شورا برگزرا شد اظهار داشت: باغستان‌های قزوین در معرض آسیب جدی قرارا دارد و تنها راه آن تشویق صاحبان به احیای باغات سنتی است.

وی افزود: از طرف دیگر باید برای تأمین آب این باغستان‌ها تلاش کنیم تا صاحبان آن بتوانند نهال‌های جوان در این باغات بکارند و روح آن را حیات دوباره‌ای ببخشند.

این عضو شورای شهر قزوین با بیان اینکه باید از هر تصیمی که منجر به نابودی باغات شود خودداری کنیم عنوان کرد: احداث باغ‌ویلا برای حفظ باغستان سنتی راهکار مناسبی نیست چراکه ممکن است به مرور زمان صاحبان آنها به طمع افزایش قیمت زمین‌ها را خشکانده و تفکیک کنند.

قوامی با اشاره به سرنوشت باغات شمیران تهران که اکنون به شهر تبدیل شده است تأکید کرد: نباید اشتباه شمیران تهران را دوباره تکرار کنیم و اجازه ساخت باغ‌ویلا به صاحبان باغات بدهیم.

وی همچنین با اشاره به احداث باشگاه شهرداری گفت: باید در این زمینه مطالعات دقیق صورت گیرد تا از تصمیم اشتباه در این زمینه جلوگیری شود، بنابراین باید اساسنامه این طرح به درستی خوانده و سپس رأی گیری شود.

قوامی با بیان اینکه آرامستان کنونی قزوین ایمنی مناسبی ندارد تصریح کرد: مسئله امنیت آرامستان مطرح است، چراکه آرامستان نوبلی از امنیت کافی برخوردار نیست به طوری که حتی نمی‌توان از قاب عکس در این مکان استفاده کرد.

این عضو شورای شهر قزوین عنوان کرد: در حال حاضر از دغدغه‌های اصلی اعضای شورای شهر تهران نیز، مقابله و از بین بردن این آلودگی است و اگر باغستان‌ها از بین برود، قزوین از لحاظ ریزگردها، آلودگی و گرما به اهواز تبدیل می‌شود.

منبع: تسنیم

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها