خدمات قضایی الکترونیک در زندان‌های اراک و خمین افزایش می‌یابد

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با بیان اینکه

خدمات قضایی الکترونیک در زندان‌های اراک و خمین افزایش می‌یابد

حجت الاسلام سید عبدالمهدی موسوی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تجهیز باجه‌های دفتر خدمات الکترونیک قضایی مستقر در زندان اراک، اردوگاه حرفه‌آموزی و کاردرمانی اراک و زندان خمین اظهار داشت: در راستای تحقق سیاست‌های تحولی قوه قضائیه در دوره ریاست آیت‌الله رئیسی و در جهت ایجاد دسترسی‌های آسان و بهره‌مندی از ابزار فناوری‌های نوین و اجرای خدمت‌رسانی و عدالت الکترونیک و همچنین تکریم مددجویان در زندان‌ها، با پیگیری کارشناسان معاونت آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان و همکاری کارشناسان ندامتگاه مرکزی اراک و خمین، باجه دفتر خدمات الکترونیک قضایی مستقر در زندان مرکزی اراک، اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی اراک و زندان خمین مستقر شد.

وی افزود: با توجه به نیاز به شناسایی افراد در هنگام ارائه درخواست‌های قضایی به مانند شکوائیه، لایحه، اظهارنامه به مراجع قضایی، ضعف بزرگی در این سیستم به سبب عدم حضور زندانی در دفاتر خدمات قضایی وجود داشت.

موسوی بیان کرد: با همت کارشناسان این معاونت و همکاری مسئولان مربوطه در سازمان زندان‌های استان مرکزی، باجه دفتر خدمات قضایی در محل ندامتگاه مرکزی اراک، اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی اراک و زندان خمین مستقر و به سامانه ثبت درخواست‌های قضایی متصل شد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی افزود: با استقرار دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، زندانیان از این به بعد می‌توانند تمامی درخواست‌ها و اقدامات قضایی خود را از این طریق به واحد‌های قضایی مربوطه ارسال و در مراحل بعد، از نتایج آن مطلع شوند.

وی ادامه داد: پیش از این باجه دفتر خدمات الکترونیک ندامتگاه شهرستان دلیجان با تلاش و همت مضاعف کارشناسان معاونت آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان مرکزی، راه اندازی و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها