فضای سبز شهری اراک توسعه می‌یابد

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری اراک با بیان اینکه فضای سبز شهری اراک توسعه می‌یابد، گفت: کار هرس درختان سطح شهر اراک درحال انجام است.

فضای سبز شهری اراک توسعه می‌یابد

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم، مرادعلی عباسی در اراک‌ با اشاره به هرس درختان اظهار داشت: امسال هم مشابه سال‌ها گذشته هرس درختان در فصول سرد سال را داشته‌ایم که به منظور جوان‌سازی، حفظ و زیبایی فضای سبز کار حذف شاخه‌های خشک و آفت‌زده و فرم‌دهی فضای سبز را انجام داده‌ایم.

وی افزود: این کار که به منظور افزایش زیبایی نمای بصری شهری و افزایش عمر مفید درختان بوده با هرس درختان به صورت گسترده در تمامی مناطق سطح شهر درحال انجام است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری اراک تصریح کرد: هرس عبارت است از قطع کامل یا جزئی قسمت‌های مختلف گیاه به منظور تحت تاثیر قرار دادن و هدایت مسیر رشد، از جمله مزایای هرس می‌توان به حذف شاخه‌های ناخواسته، بد فرم، خشک و آلوده به بیماری‌ها، توزیع مناسب شاخه‌ها در تمامی جهات به گونه‌ای نفوذ هوا و نور به تاج درخت را به میزان کافی فراهم کند؛ ایجاد تعادل بین اندام‌های رویشی و سیستم ریشه؛ فرم دادن و اسکلت مناسب به درخت، شکل‌سازی و فرم دادن به گیاهان زینتی مانند انواع شمشادها، سروها و غیره اشاره کرد.

عباسی بیان کرد: جوان ساختن درختان مسن با حذف شاخه‌های پیر و تحریک آن برای تولید شاخه‌های جدید و همچنین محدود کردن رشد گیاه برای تسهیل عملیات باغی از دیگر مزایای هرس درختان در فصول سرد سال است.

وی ادامه داد: رشد درختان در حالت طبیعی و بدون دخالت انسان می‌تواند سبب متراکم شدن شاخه‌های آنها شود که این مهم از لحاظ شکل ظاهری و رشد مناسب درخت مطلوب نیست.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری اراک عنوان کرد: بنابراین با توجه به اهمیت این موضوع کار هرس درختان سطح شهر در قالب چند اکیپ کاری درحال انجام است و بعد از هرس درختان خیابان‌های اصلی، بلوارها و میادین، کار هرس شهرک‌ها در دستور کار قرار گرفته و با جدیت اجرا می‌شود.

منبع: تسنیم

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها