زمزمه افزایش قیمت بنزین و افزایش دلهره رانندگان و مردم کردستان

زمزمه افزایش قیمت بنزین سبب شد که پای حرف مردم برویم و اغلب شهروندان عنوان کردند که افزایش قیمت بنزین سبب دلهره رانندگان و مردم کردستان شده و مشکلات زیادی را برای اقشار مختلف جامعه ایجاد می‌کند.

زمزمه افزایش قیمت بنزین و افزایش دلهره رانندگان و مردم کردستان

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم از سنندج ، زمزمه گرانی 50 درصدی قیمت بنزین مدتی است که سبب نگرانی و بیم مردم از اتفاقات و گرانی‌های پیش‌رو شده چراکه افزایش نرخ بنزین ارتباط مستقیمی با افزایش قیمت سایر کالاها و محصولات دارد و باید در تصمیم‌گیری‌ها وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم لحاظ و نباید برای تأمین بودجه کشور از مردم مایه گذاشت و این گرانی‌ها به مردم تحمیل شود.

آنچه اهمیت دارد این است که آیا این افزایش قیمت بنزین که سبب نگرانی افکار عمومی شده توجیه منطقی و اقتصادی دارد و آیا رابطه‌ای هم بین افزایش قیمت و اشتغالزایی وجود دارد یا خیر.

افزایش نرخ بنزین بهانه‌ای شد که به میان مردم شهر سنندج برویم تا با موضوع "پای حرف مردم" درددل‌ها و نگرانی‌های آنان را در این خصوص منعکس کنیم.

گرانی قیمت بنزین سبب افزایش کرایه تاکسی و دیگر کالاها می‌شود

ابراهیم باغبانی یکی از شهروندان سنندجی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، اظهار داشت: به نظر بنده گران کردن بنزین بدون توجه به تبعات آن که همانا فشار بیشتر بر اقشار آسیب‌پذیر جامعه است، نمی‌تواند راهی عاقلانه برای پائین آوردن مصرف بنزین باشد.

وی گفت: گرانی قیمت بنزین به صورت همه‌جانبه بر روی قیمت همه کالاها تأثیرگذار بوده چراکه در اینصورت کرایه تاکسی و اجاره بهای مغازه‌ها بالا می‌رود و همین امر، مشکلات زیادی را برای مردم جامعه ایجاد می‌کند.

این شهروند سنندجی تصریح کرد: قیمت فعلی بنزین خوب است و افزایش آن سبب افزایش قاچاق بنزین، استفاده غیرمنطقی از خودروهای فرسوده، آلودگی محیط زیست و ایجاد مشکلات اقتصادی برای کشور می‌شود.

وی ادامه داد: افزایش قیمت بنزین سبب افزایش قیمت کلیه اجناس و خوراکی‌ها می‌شود و به ضرر تمام اقشار جامعه است.

افزایش قیمت بنزین کاملاً اشتباه است

بهیز رحیمی یکی دیگر از شهروندان سنندجی با بیان اینکه اضافه کردن قیمت بنزین بدون در نظر گرفتن نتایج آن کاملاً اشتباه و خطرناک است، اظهار داشت: بسیاری از مردم با استفاده از اتومبیل خود خرج یکی دو خانواده را می‌دهند و افزایش قیمت بنزین با هدف مجبور کردن مردم به استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی درست نیست.

وی با تاکید بر اینکه باید قیمت بنزین متناسب با توان مالی مردم باشد، گفت: در حال حاضر هماهنگی بین قیمت بنزین و درآمد مردم وجود ندارد و قیمت آن نسبت به متوسط درآمد مردم بالاتر است.

این شهروند سنندجی تصریح کرد: قیمت بنزین به اوج خود رسیده و افزایش قیمت بیش از این، منجر به گرانی بیش از پیش می‌شود.

زمزمه افزایش قیمت بنزین سبب دلهره رانندگان و مردم شده است

راشد احمدی یکی از دانشجویان سنندجی اظهار داشت: به نظر بنده باید از طرفی بنزین گران‌تر شود تا این همه اتومبیل در خیابان‌ها تردد نکنند اما از طرف دیگر با گران شدن بنزین همه کالاها بدون استثنا گران می‌شود و در واقع موضوع پیچیده‌تر از این مسائل است.

وی گفت: اگر بنزین را گران کنند افرادی از جامعه که با مسافرکشی امرار معاش می‌کنند بیچاره و حتی کارمندان به علت بالابودن هزینه زندگی مجبور می‌شوند به مسافرکشی روی بیاورند.

این دانشجوی سنندجی تصریح کرد: گران شدن قیمت بنزین سبب افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها می‌شود و افزایش نرخ تاکسی بر تمام بخش‌ها و بر دوش مردم اثر می‌گذارد و قطعاً زندگی را دشوارتر می‌کند، این زمزمه افزایش قیمت بنزین سبب دلهره رانندگان و مردم شده است.

بازنشستگان و جوانان فارغ‌التحصیل به‌دلیل "مشکلات اقتصادی و نبود شغل" اجباراً مسافرکشی می‌کنند

مراد خالدی تاکسیران سنندجی که بعد از سال‌ها کار در ادارات دولتی بازنشسته شده و به‌دلیل مشکلات معیشتی به این شغل روی آورده است، اظهار داشت: متأسفانه مشکلات اقتصادی و زندگی سبب شده امثال بنده که باید اکنون اوقات بازنشستگی را بگذرانیم مجبوریم بیشتر از دوران جوانی کار کنیم.

وی با ابراز تأسف از اینکه برخی افراد به عنوان شغل دوم در سطح شهر مسافرکشی می‌کنند، گفت: متأسفانه بازنشستگان کشوری و جوانانی که بعضاً مدرک تحصیلی دانشگاهی دارند به‌دلیل نیافتن شغل مناسب، اجباراً به این حرفه روی آورده‌اند.

نگران افزایش قیمت بنزین هستم

محمد م. جوانی سنندجی است که چهار سال پیش از خدمت سربازی بازگشته و به‌دلیل نیافتن کار مناسب با خرید پیکانی مشغول به مسافرکشی است، اظهار داشت: چند ماهی است که نگران افزایش قیمت بنزین هستم و می‌ترسم همین مبلغ ناچیزی را هم که روزانه به سختی به دست‌ می‌آورم، از بین برود.

وی گفت: اینکه بنزین گران شود از طرفی کار درستی است اما در جامعه‌ای که رزق و روزی بسیاری از افراد از این طریق به دست می‌آید باید در مرحله اول فکری به حال ما بیکاران بکنند، بعد روزیمان را ببرند.

وی با بیان اینکه تمام درآمد خود را صرف معیشت خانواده‌ام می‌کنم، گفت: می‌دانم ماشین مدل بالا خرج کمتری دارد اما چون نمی‌توانم از عهده قسط وام برآیم جرأت تعویض ماشینم را ندارم.

مردم از افزایش قیمت بنزین نگران هستند

یکی دیگر از شهروندان سنندجی اظهار داشت: با شنیدن خبر گران شدن بنزین مردم نگران شده‌اند چراکه بارها تجربه کردند که گران شدن بنزین دقیقاً به معنی سخت‌تر شدن زندگی و ادامه معیشت است.

ایرج محمودی افزود: به دنبال این افزایش دوباره باید نگران افزایش قیمت کالاهای دیگر باشیم و و از هر کاسبی پرسیده شود چرا فلان کالا را گران می‌فروشی تنها یک پاسخ می‌دهد: «مگر خبر ندارید بنزین گران شده است»

منبع: تسنیم

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها