آغاز پروژه مشترک دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با منطقه آزاد چابهار

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: پروژه مشترک دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با منطقه آزاد چابهار در راستای حذف مالاریا آغاز شد.

آغاز پروژه مشترک دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با منطقه آزاد چابهار

به گزارش خبر فوری به نقل از فارس از زاهدان، ظهر امروز باتوجه به سند چشم انداز 1404 در خصوص ارتقای شاخص‌های بهداشت و سفر میهمانان خارجی از کشورهای مختلف به مناطق آزاد و حساسیت مسئولان مناطق آزاد جهت پیشگیری از ابتلا به بیماری مالاریا، پروژه مشترک دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با منطقه آزاد چابهار در راستای حذف و مبارزه با مالاریا آغاز شد.

سید مهدی طباطبایی در این نشست اظهار کرد: تلاش های همگانی آمار مالاریا را در ایران به 69 مورد بومی کاهش داده است و پیش از شروع برنامه ریشه کنی مالاریا، این بیماری یکی از معضلات مهم در ایران به شمار می رفت و بیش از 60 درصد جمعیت کشور در معرض خطر آن قرار داشتند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: همسایگی سیستان و بلوچستان با 2 کشور افغانستان و پاکستان را یکی از معضلات موجود در مسیر کنترل بیماری مالاریا بیان کرد و خاطرنشان کرد: حاشیه‌نشینی در این استان نیز بر ایجاد مشکلات بهداشتی می‌افزاید.

وی همچنین، تردد اتباع وکارگران خارجی در شهرستان چابهار و سایر شهرستان‌های سیستان و بلوچستان را در بروز بیماری مالاریا نگران کننده عنوان کرد و افزود: با ترددهای غیرقانونی اتباع بیگانه برخی از شهروندان ما در معرض بیماریهای نوپدید منتقله از پشه آئدس و تب دانگ، چیکونگونیا و زیکا قرار می‌گیرند.

وی گفت: با توجه به اینکه مناطق آزاد چابهار، اروند، کیش و قشم مهمانان خارجی از کشورهای مختلف دارند باید مسئولان بهداشتی این مناطق حساسیت بیشتری برای پیشگیری از ابتلا به بیماری مالاریا داشته باشند و عاری بودن مناطق آزاد از بیماری مالاریا و سایر بیماریهای منتقله از حشرات (پشه آئدس)، اهمیت بسیار زیادی برای سرمایه گذاری در این مناطق خواهد داشت.

منبع: فارس

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها