برخی متولیان دولتی، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را به تعطیلی کشانده‌اند

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: اگرکسی دلسوز نظام است وحرف حقی دارد نباید به نحوی عمل کند که خوراک به دشمنان دهد ودستگاه‌های قانونی که روسای آنها را رهبری منصوب می‌کند زیر سوال ببرد و انحراف در اذهان مردم ایجاد کند.

برخی متولیان دولتی، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را به تعطیلی کشانده‌اند

به گزارش خبر فوری به نقل از ایسنا، آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرج با اشاره به فرارسیدن فصل زمستان گفت: فصل جدید سال از امروز شروع می‌شود و در روزهای پایانی سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال به سر می‌بریم به همین منظور مردم منتظر تحقق وعده‌های داده شده هستند، خوب است دولتمردان گزارش عملکرد خود در قسمت‌های مختلف از جمله حوزه تولید و اشتغال را به اطلاع عموم مردم برسانند.

حسینی همدانی با بیان اینکه حرف‌های قشنگ در حالی با شور و حرارت بیان می‌شود که باید دید اثر و فایده بیان این مطالب در کجا نمود داشته است، اظهار کرد: گاهی از حقوق بشر و حقوق شهروندی مطالبی بیان می‌شود اما باید مواظب بود در دامن دشمنان و غرب نیفتیم.

وی ادامه داد: نباید خواسته و یا ناخواسته فرهنگ غرب و سبک زندگی کشورهای غربی در کشور توسعه و ترویج داده شود.

حسینی همدانی با بیان اینکه امروز به اسم حقوق بشر، کشورهای مظلوم یمن و دیگر مظلومان جهان را مورد هجمه قرار می‌دهند خاطرنشان کرد: در حالی که دفاع از این کشورها اتهام به نقض قوانین حقوق بشر را به همراه دارد.

امام جمعه کرج اظهار کرد: عده‌ای درصدد تضییع حقوق انسان‌ها هستند بدین منظور باید توجه شود که با عناوین مختلفی چون حقوق بشر خلاف این اقدامات در کشور رخ ندهد، باید به آموزه‌های اسلامی که تدوین کننده آن خالق بشر است توجه داشت.

حسینی همدانی در بخش دیگری از خطبه‌های امروز به مسائل زیست محیطی به خصوص آلودگی هوا اشاره کرد و اعلام کرد: باید توجه جدی و اقدام دستگاه‌ها به رفع این مشکل معطوف شود؛ چرا که آلودگی هوا نقش مستقیمی در تمامی امورات نظیر فعالیت‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و هنری دارد.

وی با تاکید بر اینکه با تعطیلی آموزش و پرورش، ادارات و کارخانجات کار درست نمی شود، افزود: آلودگی هوا یک مرتبه درست نخواهد شد، باید برنامه مدونی برای این مشکل دیده شود تا این معضل برطرف شود.

حسینی همدانی در ادامه یکی از موانع تحقق اقتصاد مقاومتی را ورود کالای قاچاق به کشور عنوان و با بیان اینکه دشمنان از طریق قاچاق کالا به نظام، اقتصاد کشور و هویت ملی ما ضربه می‌زنند، تصریح کرد: قاچاق حرام است، با انجام این حرام کارخانه‌های کشور رو به تعطیلی و جوانان ما بیکار می‌شوند و بزه اجتماعی در جامعه رو به افزایش می‌گذارد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز ادامه داد: آیا واقعا نمی‌شود از ورود کالای قاچاق جلوگیری شود؟ چگونه است که ما دشمنان را کیلومترها دور از مرزها زمین گیر می‌کنیم آنوقت نمی‌توانیم جلوی کامیون‌های اجناس قاچاق را بگیریم غیر از این است که منافع عده ای از این راه تامین می‌شود؛ برخی از آنانی که باید جلوی تخلفات را بگیرند خودشان، نزدیکانشان و فرزندانشان به نحوی در این زمینه نقش دارند.

وی با بیان اینکه مقام مسئولی به صراحت می‌گوید برخی از متولیان دولتی نمی‌خواهند با قاچاق کالا مبارزه‌ای جدی شود و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز عملا به تعطیلی کشانده شده است تاکیدکرد: رسیدگی به وضعیت قاچاق کالا و مبارزه با این حرام جزو حقوق شهروندی مردم است که باید رعایت شود.

حسینی همدانی در ادامه خطبه‌های امروز به زلزله‌ای که اخیرا رخ داد اشاره و اعلام کرد: این تکان‌های زمین باید روح و قلب مسئولان را تکان دهد تا به یاد خدا بیفتند و بدانند فردای پس از امروز خواهند داشت مسئولان باید در قبال مردم پاسخگو و نسبت به مسئولیت‌های خود مسئول باشند.

امام جمعه کرج حوادث رخ داده در سال‌های 78 و 88 را یادآور شد و گفت: این فتنه‌ها جزئی از سیاست‌های آمریکا بود اما مردم ایران اسلامی به پشتیبانی رهبری چشم فتنه را کور کردند.

وی ادامه داد: نهم دی را باید همیشه گرامی بداریم و دستاوردهای داخلی و خارجی آن بیان شود.

حسینی همدانی در ادامه با بیان اینکه عده‎‌ای برای تطهیر محصورین تلاش می‌کنند و در صددند حساسیت فتنه را کمرنگ کنند، گفت: این افراد باید بدانند حصر مربوط به انتخابات نیست؛ محصورین چندین ماه پس از انتخابات با صدور بیانیه مردم را تهییج کردند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز در پایان به حمله‌های اخیر به قوه قضاییه اشاره کرد و اعلام کرد: اگر کسی دلسوز نظام است و حرف حقی دارد نباید به نحوی عمل کند که خوراک به دشمنان دهد و دستگاه‌های قانونی که روسای آنها را رهبری منصوب می‌کند زیر سوال ببرد و انحراف در اذهان مردم ایجاد کند.

منبع: ایسنا

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها