نخستین آژانس عکس در استان سمنان افتتاح شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به فرصت‌هایی که با شیوع ویروس کرونا به وجود آمده است، گفت: راه‌اندازی نخستین آژانس عکس کشور در استان سمنان از مزایای شیوع این ویروس منحوس است.

نخستین آژانس عکس در استان سمنان افتتاح شد

فرشید فلاح لاله‌زاری ظهر امروز در آئین افتتاح نخستین آژانس عکس کشور در انجمن سینمای جوان استان سمنان اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا علیرغم تمام مشکلاتی که با خود به همراه آورد و مردم را در کشورهای آسیب‌دیده ناشی از این ویروس دچار خود کرد؛ اما ظرفیت‌های پیدا و پنهان بسیاری نیز داشت که اکنون بیش‌ازپیش موردتوجه قرار گرفته است.

وی بیان کرد: افتتاح نخستین آژانس عکس کشور در انجمن سینمای جوان استان سمنان را باید به فال نیک گرفت و از این ظرفیت نهایت استفاده را برای معرفی و عرضه آثار هنرمندان عکاس برد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از دیگر مزایای افتتاح این آژانس در استان سمنان را تقویت اقتصاد هنر عکاسی برشمرد و گفت: این آژانس زمینه ارائه آموزش‌های بر خط عکاسی را به‌صورت استانی و ملی فراهم می‌کند.

فلاح لاله‌زاری گفت: دیگر عرصه‌های هنری و انجمن‌ها همچون نمایش و موسیقی نیز باید از فضای مجازی بهره لازم را در جهت اجرای برنامه‌های برخط ببرند.

وی افزود: با ایجاد این امکان، ازاین‌پس باید به عکس نگاه حداقل ملی داشت و این آژانس یک امتیاز در سطح کشور است و استادان می‌توانند مباحث علمی خود در موضوع عکس را از این طریق به مخاطبان خود در وسعت گسترده‌تری ارائه دهند.

سعید خجسته فر رئیس انجمن سینمای جوانان استان سمنان نیز در این جلسه بیان کرد: در راستای افتتاح این آژانس اهداف 10 گانه ای برای توسعه فعالیت‌های عکاسی و اقتصاد هنر عکاسی در استان سمنان تعریف‌شده است.

وی از جمله اهداف آژانس عکس در انجمن سینمای جوانان استان سمنان را صیانت از آثار عکاسان این استان، معرفی عکاسان و استادان عکاسی و حمایت از این قشر برای حضور در مسابقات داخلی و خارجی، ارتقای سطح علمی و فرهنگی عکاسان و ایجاد بسترهای آموزش برخط برای استادان عکاسی عنوان کرد.

رئیس انجمن سینمای جوانان استان سمنان تأکید کرد: قصد داریم در قالب و ساختاری نوین از عکاسان استان سمنان حمایت کنیم.

خجسته فر خاطرنشان کرد: سایت و فضایی که در قالب این آژانس ایجادشده است؛ مشتمل بر بخش‌های مختلف از جمله رویدادها، وبلاگ، فروشگاه و آموزش برخط است.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها