دست از معصیت برداریم تا باران ببارد

امام جمعه ارومیه گفت: معصیت‌ها و گناهان انسانها عامل خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی است.

دست از معصیت برداریم تا باران ببارد

به گزارش خبر فوری به نقل از ایسنا، حجت الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه با اشاره به اینکه اعمال و رفتار انسانها بر محیط طبیعی تاثیر دارد افزود: علل نباریدن باران، خشکسالی که مدتی است شاهد آن هستیم معصیتها، گناهمان و ظلم هایی است که در حق همدیگر روا داشته ایم لذا برای نجات از این مشکلات باید اعمالمان را تغییر دهیم، توبه و استغفار کرده و از خداوند بخواهیم باران ببارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی به زلزله های اخیر در کشور و خشکی دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت: در آیات و روایات گوناگون گناه و کردار بد مردم را مستقیما عامل بلا و عذاب معرفی می کند لذا همه این بلاها هشداری است که مردم از غفلت بیدار شوند و دست از معصیت بردارند تا خداوند رحمتش را شامل حالمان کند.

حجت الاسلام قریشی ریشه مشکلات اقتصادی کشور را ظلم و معصیت عنوان کرد و گفت: باید همه دست از معصیت و گناه برداریم و منویات رهبری را نصب العین قرار دهیم تا مشکلات موجود در کشور حل شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی به 5 دسامبر روز جهانی خاک اشاره کرد و گفت: 95 درصد مواد غذایی از خاک بدست می آید این در حالیست که وضع خاک کشورمان خوب نیست و بیش از متوسط جهانی شاهد از بین رفتنش هستیم لذا لازم است مسئولین امر قبل از اینکه اوضاع بدتر شود به فکر حفاظت خاک باشند.

وی ادامه داد: باید شورای عالی خاک تشکیل و ردیف بودجه خاصی برای حفاظت خاک تعیین شود.

امام جمعه ارومیه ضمن اشاره به سالروز میلاد حضرت مسیح برتمامی مسیحیان استان این روز را تبریک عرض کرد و گفت: به تمامی پیامبران الهی معتقدیم و بین پیامبران الهی فرق قائل نیستیم.

منبع: ایسنا

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها