کمیته بحران البرز در آماده باش شبانه‌روزی است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: بر این اساس بر روند آماده باش تمامی دستگاه های خدماتی، امدادی، امنیتی، تامین ارزاق و امکانات ضروری به صورت شبانه روزی نظارت داریم.

کمیته بحران البرز در آماده باش شبانه‌روزی است

به گزارش خبر فوری به نقل از ایسنا، مهدی مهرور با تاکید بر اینکه رعایت نکات ایمنی در حوادث، شدت آسیب ها را تا حدود زیادی کاهش می دهد، افزود: ضرورت دارد چنانچه افراد در منزل هستند از خوابیدن زیر لوسترها، کمدها و تابلوهای سنگین و غیره پرهیز کنند.

مهرور ادامه داد: در روز وقوع زلزله تمامی افرادی که صدمه دیدند به دلیل عجله و عدم خروج صحیح از منزل بود، بنابراین انتظار می رود همراه با سرعت، خونسردی و آرامش نیز حفظ شود.

این مسئول گفت: ساکنان ساختمان های بلندمرتبه با راهنمایی مدیرساختمان می توانند با یک مانور و تمرین کوچک، آمادگی لازم را برای خروج اضطراری کسب کنند.

وی افزود: روش های پناه گیری صحیح در هنگام وقوع زلزله اطلاع رسانی شده بنابراین شهروندان می توانند این امر را مرور و تمرین کنند.

مهرور با اشاره به لزوم تهیه یک کیف کوچک از مایحتاج ضروری و امدادی برای هر خانواده اضافه کرد: در ساختمان ها و منازل تا جای ممکن از قفل کردن درها پرهیز شود تا روند تردد در مواقع بحران با سرعت بیشتری دنبال شود.

وی گفت: کمیته بحران در البرز با دستور استاندار البرز تشکیل شده و به صورت شبانه روزی جهت هماهنگی و نظارت کمیته های شهرستان ها و روند آماده باش دستگاه های خدماتی، امدادی، امنیتی و... اهتمام ویژه ای دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز افزود: رییس شرکت فرآورده های نفتی استان یکی از اعضای اصلی کمیته بحران بوده و بر این اساس با اتخاذ تدابیر ویژه تاکنون هیچ گونه کمبودی در حوزه سوخت استان نداشتیم.

وی خاطرنشان کرد: مردم به شایعات توجهی نکنند و اخبار موثق را تنها از مراجع رسمی دنبال کنند.

منبع: ایسنا

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها