بحران کم‌آبی شهرستان بانه جدی است

ائمه جمعه شهرستان‌های کردستان تأکید کردند: مشکل کم‌آبی در بانه جدی و بحرانی است و باید مردم در مصارف آب رعایت و صرفه‌جویی بیشتری کنند.

بحران کم‌آبی شهرستان بانه جدی است

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم از شهرستان‌های استان کردستان ، ماموستا عبدالله عبدالهی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بانه، اظهار داشت: از منظر دین اسلام و شریعت "اسراف" غیرقابل قبول و نکوهیده است اما متأسفانه امروزه در جامعه شاهد اسراف هستیم.

وی در بخشی دیگر از خطبه‌های خود با اشاره به وضعیت کم آبی در بانه گفت: مشکل کم‌آبی در بانه جدی و بحرانی است و باید مردم در مصارف آب رعایت و صرفه‌جویی بیشتری کنند.

امام جمعه موقت بانه با اشاره به فرموده حضرت رسول اکرم(ص) تصریح کرد: آب مایه حیات است و کسانیکه نیازمندان را از این مایه حیات بی‌بهره کنند در قیامت از نعمات خداوند محروم می‌شوند.

وی خطاب به شهروندان این شهرستان تأکید کرد: باید مشکل کمبود آب را جدی بگیریم و در مصارف آن اسراف نکنیم.

ماموستا عبدالهی در بخش دیگری از خطبه‌های خود با بیان اینکه افرادی که در دوران زندگی خود با اعضای خانواده «بد رفتاری» کنند در قیامت شرمنده و سرافکنده می‌شوند، افزود: توجه به بنیان خانواده ضروری و مهم بوده چرا که نخستین عامل در سعادت و موفقیت انسان‌ها در جامعه، خانواده خوب و موفق است.

وی بد رفتاری با اعضای خانواده را سبب عقوبت دانست و اظهار کرد: در حدیثی از پیامبر آمده که "بهترین امت من کسی است که نسبت به خانواده‌اش مهربان‌تر و متواضع‌تر باشد".

امام جمعه موقت بانه گفت: خانواده مهم‌ترین رکن اجتماع است اما متأسفانه امروزه این بنیاد در معرض خطر و کم‌توجهی قرار گرفته و هر روز شکایت‌های بسیاری در دادگاه‌های خانواده مطرح می‌شود، که اینها زنگ خطری برای جامعه است.

وی بیان کرد: ازدواج به‌هنگام و سنجیده مانع از آسیب‌های اجتماعی می‌شود و اگر پس از زندگی مشترک، زوجین بر اساس اصول اسلامی و رأفت با هم برخورد کنند بنیان خانواده مستحکم‌تر می‌شود.

امام جمعه موقت بانه خاطر نشان کرد: باید کسانی که ازدواج کرده‌اند و متاهل هستند از نامحرم چشم‌پوشی و اگر شرایط ازدواج هم نداشتند، عفت پیشه کنند.

منبع: تسنیم

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها