طرح مسئله «شنود» از سوی روحانی به دلیل شکست دولت در برجام است/ طرح چنین موضوعات حاشیه‌ای خطرناک است

مورخ و پژوهشگر تاریخ اسلام از فتنه‌های پیش روی نظام جمهوری اسلامی ایران ابراز نگرانی کرد و گفت: مسائل حاشیه‌ای در موضوعات مختلف، زمینه‌ساز فتنه‌های بزرگی خواهد شد.

طرح مسئله «شنود» از سوی روحانی به دلیل شکست دولت در برجام است/ طرح چنین موضوعات حاشیه‌ای خطرناک است

به گزارش خبر فوری به نقل از فارس، محمدحسین رجبی‌دوانى در بجنورد با اشاره به عوامل به وجود آمدن فتنه بر مسیر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گفت: هر زمانی که حکومت حق تشکیل‌ شده است شما نمی‌توانید شاهد پیدایش جریان نفاق، دشمنی و فتنه‌انگیزی نباشید، از زمان پیامبر اکرم (ص) هم تا به امروز همین روند ادامه دارد و انقلاب اسلامی هم به‌ این‌ علت که حاکمیت حقی بود، پی‌ در پی منافقین و فتنه‌گران پدید آمدند که با گذر زمان شکل این فتنه‌ها تغییر پیدا می‌کرد.


وی اضافه کرد: در فتنه 88 هم دیدیم کسانی که زمانی از دست‌اندرکاران انقلاب اسلامى بودند خودشان تبدیل شدند به فتنه‌گر و آن ماجراها را به وجود آوردند.

این مورخ و پژوهشگر تاریخ اسلام افزود: از آنجایی ‌که نظام جمهوری اسلامی بر روی اصول بنا شده است اگر با فتنه‌ای مواجه نشویم، جای تأمل دارد، یعنی اگر فتنه‌ای پدید نیاید باید شگفت‌زده شویم.

این استاد تاریخ اسلام یادآور شد: زمانی که امام زمان (عج) هم ظهور می‌کنند فتنه‌هایی وجود خواهد داشت که باید در برابر این فتنه‌ها ایستادگی کنیم.

رجبی دوانى از فتنه‌های پیش‌روی نظام جمهوری اسلامی ابراز نگرانی کرد و یادآور شد: طرح مسئله شنود از سوی رئیس جمهور به این دلیل است که ایشان در مسئله برجام با شکست مواجه شده‌اند و می‌خواهند توجه مردم را بر روی مسائل حاشیه‌ای متمرکز کنند که این‌ها می‌تواند زمینه‌ساز فتنه‌های بزرگی برای انقلاب اسلامی باشد.

وی در این زمینه ادامه داد: وقتی‌ که بررسی می‌کنیم می‌بینیم که جریان نفاق و فتنه به خاطر از دست دادن و نرسیدن به قدرت و یا عدم برآورده شدن انتظاراتى که فرد در عرصه سیاسی و اجتماعی داشته است به وجود می‌آید که می‌توانیم این را به‌ راحتی تشخیص دهیم.

این مورخ و پژوهشگر تاریخ اسلام در پایان با اشاره به علت اصلی شکل‌گیری فتنه 88 افزود: در سال 88 هم این‌گونه بود، زمانی که هنوز انتخابات تمام نشده بود، فرد موردنظر میزگردی گذاشت، اعلام پیروزی کرد و پیروزی خود در انتخابات را جشن گرفت، این عمل بیانگر این بود که من به هر قیمتی شده است به قدرت دست خواهم یافت و چون به آن نرسید، فتنه را به آن صورت برپا کرد.

منبع: فارس

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها