برای جبران عقب‌ماندگی کشور نیازمند بیداری علمی هستیم

چهره ماندگار کشور با تأکید بر اینکه در قسمت رشد علمی هنوز کمی دچار عقب‌ماندگی هستیم، تأکید کرد: با بیداری علمی موجی در جامعه انتشار پیدا می‌کند که به‌واسطه آن ارزش و جایگاه علم و اندیشه‌ورزی روشن می‌شود.

برای جبران عقب‌ماندگی کشور نیازمند بیداری علمی هستیم

به گزارش خبر فوری به نقل از ایسنا ، همایش روشنای دانش به‌منظور نکوداشت مقام علمی پروفسور جواد صالحی با حضور علی‌اکبر صالحی برادر وی و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، محمود فتوحی رئیس دانشگاه صنعتی شریف، استاندار قزوین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان قزوین، رئیس بنیاد نخبگان استان، سرپرست جهاد دانشگاهی استان قزوین و مسئولان استانی و اساتید و دانشجویان در آمفی‌تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد.

پروفسور جواد صالحی در این مراسم با تقدیر از زحمات دست‌اندرکاران برگزاری این نکوداشت اظهار کرد: برگزاری چنین مراسمی موجب تشویق و ترغیب جوانان برای قرار گرفتن در مسیر علم‌آموزی می‌شود.

وی افزود: همواره به قزوینی بودن خود افتخار می‌کنم و عاشقانه عاشق این شهر هستم.

صالحی کلید موفقیت‌های خود را مدیون پدر و مادرش عنوان کرد و گفت: والدین نقش مهمی در انتخاب مسیر پیش‌رو به‌عنوان یک راهنمای مطلع بر دوش دارند تا فرزندان خود را درراه درستی که در شأن آنان است رهنمون سازند.

وی ادامه داد: در مدت 20 سالی که در خارج از کشور بودم و چه در بیش از 20 سالی که در دانشگاه‌های کشور فعالیت داشتم همواره تلاش کردم در مسیر پژوهش و حرکت علمی با جدیت قدم بردارم.

این دانشمند برتر جهان، علم را محرک اصلی کسب ثروت و قدرت دانست و عنوان کرد: در نقطه آغازین هر تمدنی علم و فناوری نقش‌آفرینی می‌کند.

وی با اشاره به سخنان و تأکیدات مقام معظم رهبری گفت: دغدغه اصلی معظم‌له علم و لزوم پرداختن به آن است چراکه علم برای هر کشوری یک سرمایه بی‌پایان و تمام‌نشدنی است.

صالحی تصریح کرد: باید جریان‌هایی را که موجب تقویت حرکت‌های علمی در کشور می‌شود را به‌درستی شناخته و نخبگان و جوانان را به این سمت هدایت کرد.

این دانشمند برتر جهانی بیان کرد: ما نیازمند یک بیداری علمی در مسیر علم‌آموزی هستیم تا به‌مانند یک انقلاب بزرگ در روحیه و فکر افراد تحول و تغییر را ایجاد کنیم.

این چهره ماندگار کشور ادامه داد: هنوز اعتماد به‌نفس نسبت به مسائل علمی در ما به میزان لازم افزایش پیدا نکرده است و ترس موجب می‌شود تا قدم‌هایمان را در مسیر پیش‌رو بااقتدار برنداریم.

صالحی با تأکید بر اینکه در قسمت رشد علمی هنوز کمی دچار عقب‌ماندگی هستیم، تأکید کرد: با بیداری علمی موجی در جامعه انتشار پیدا می‌کند که به‌واسطه آن ارزش و جایگاه علم و اندیشه‌ورزی روشن می‌شود.

عضو فرهنگستان علوم ایران در پایان خاطرنشان کرد: با فراگیر شدن بیداری علمی در جامعه سلیقه‌ای عمل کردن و تصمیم‌گیری بر این مبنا کنار گذاشته می‌شود و زمینه علمی فکر کردن، علمی رفتار کردن و آزاد فکر کردن به معنای پرواز علمی مهیا می‌شود.

در پایان این مراسم از پروفسور جواد صالحی که یکی از 250 دانشمند برجسته و تأثیرگذار و پراستناد جهان در حوزه علوم کامپیوتر است با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تقدیر شد.

منبع: ایسنا

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها