قیمت مرغ در قزوین به ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان می‌رسد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با توجه به اینکه از اول آذرماه کل نهاده‌های دامی واحدهای تولید مرغ گوشتی استان ۱۰۰ درصد تامین شده، قیمت مرغ در قزوین به ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان می‌رسد.

قیمت مرغ در قزوین به ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان می‌رسد

فاطمه خمسه درباره زمان سروسامان گرفتن قیمت مرغ در بازار استان قزوین اظهار داشت: با توجه به اینکه از اول آذرماه کل نهاده‌های دامی واحدهای تولید مرغ گوشتی استان 100 درصد تامین شده، قیمت مرغ در قزوین 20 دی‌ماه به نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار می‌رسد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه روند پرورش مرغ گوشتی از ابتدای جوجه‌ریزی 45 روز طول می‌کشد و از توزیع 100 درصدی نهاده‌های دامی به قیمت دولتی از اول آذرماه انجام شده، بنابراین با در نظر گرفتن 5 روز تلرانس قیمت مرغ قزوین در 20 دی‌ماه آینده به نرخ مصوب تنظیم بازار یعنی 20 هزار و 400 تومان خواهد رسید. البته ممکن است این قیمت پایین‌تر هم بیاید.

خمسه میزان کشتار مرغ زنده در استان قزوین را روزانه 210 تن بیان کرد و گفت: با توجه به اینکه استان قزوین روزانه به 70 تن مرغ گرم نیاز دارد، طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار استان قزوین کشتارگاه‌های مرغ موظف شده‌اند که از این مقدار 70 تن را فقط در داخل استان توزیع کنند و 140 تن مابقی را می‌توانند به استان‌های دیگر صادر کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه قیمت مرغ در حال حاضر در استان قزوین 22 هزار تومان مصوب شده است، ادامه داد: البته با توجه به افزایش جوجه‌ریزی و تامین کامل نهاده‌های دامی تولید مرغ ما افزایش یافته و قیمت مرغ در حال پایین آمدن است و حتی امروز در بازار به قیمت کمتر از 22 هزار تومان به دست هم‌استانی‌ها می‌رسد.

خمسه همچنین در مورد رده‌بندی قیمت مرغ در کل استان‌های کشور و رتبه قزوین در این رده‌بندی گفت: اینکه می‌گویند قزوین پنجمین استان گران کشور در قیمت مرغ است، واقعیت ندارد؛ ضمن اینکه در این رده‌بندی که توسط ستاد تنظیم بازار کشور ارائه می‌شود، اختلاف قیمت مرغ بین استان‌های کشور زیاد نیست و نهایت یک تا 2 هزار تومان است.

وی افزود:‌ با توجه به اینکه 95 درصد نهاده‌های دامی ما وارداتی است، اگر توزیع نهاده‌ّ‌های دامی دولتی به همین منوال ادامه پیدا کند، تا پایان سال مشکلی در حوزه تامین، توزیع و قیمت مرغ نخواهیم داشت.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها