۹۰ درصد شیشه دارو کشور در قزوین تولید می‌شود

استاندار قزوین گفت: مهم‌ترین هدف من در بخش صنعت کوتاه کردن مسیر بروکراسی دریافت تسهیلات ویژه واحدهای صنعتی استان است.

۹۰ درصد شیشه دارو کشور در قزوین تولید می‌شود

به گزارش خبر فوری به نقل از ایسنا، عبدالمحمد زاهدی در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت صنعت شیشه تصریح کرد: صنعت شیشه یکی از مهم‌ترین صنایع استان است و بزرگ‌ترین واحدهای صنعتی شیشه کشور در قزوین قرار دارد.


وی افزود: استان قزوین ۴۰ درصد شیشه و ۹۰ درصد شیشه دارو موردنیاز کشور را تولید می‌کند، واحد صنعتی شیشه می‌تواند 100 درصد محصولات خود را صادر کند اما به دلیل نیاز کشور ۵۰ درصد از تولیدات خود را صادر می‌کند.

استاندار قزوین با اشاره به حمایت از طرح‌های توسعه اظهار کرد: طرح توسعه واحدهای صنعتی موفق حمایت می‌شوند، همچنین با توجه به اینکه میز شیشه در قزوین قرار دارد سیاست‌گذاری درزمینهٔ شیشه در استان قزوین انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: بازدید از واحدهای صنعتی باعث می‌شود که با مشکلات واحدهای از نزدیک آشنا می‌شویم و در کمترین زمان ممکن کمک‌های لازم صورت می‌گیرد.

زاهدی خاطرنشان کرد: ما در استان قزوین تعداد قابل‌توجهی واحدهای صنعتی موفق داریم که مدیریت این واحدها توانمندی خود را نشان دادند و به دلیل موفق بودن نزد بانک‌ها نیز اعتباردارند.

وی افزود: طرح توسعه واحدهای موفق هزینه کمتری نیاز دارد و از طرفی سبب ایجاد اشتغال می‌شود، این واحدها ازنظر دولت و بانک‌ها مورد اعتماد هستند بنابراین هدر رفت تسهیلات نداریم.

استاندار با اشاره به بروکراسی اداری دریافت تسهیلات، خاطرنشان کرد: این مشکلی است که اغلب شرکت‌ها با آن روبه‌رو هستند و این موضوع را در کارگروه اشتغال بیان می‌کنم.

وی تصریح کرد: در واقع برنامه اصلی من در حوزه صنعت کوتاه کردن مسیر بروکراسی دریافت تسهیلات ویژه واحدهای صنعتی و حمایت از طرح توسعه واحدهای صنعتی موفق است.

زاهدی با اشاره به بخش کشاورزی یادآور شد: در این زمینه بیشتر به کشت گلخانه‌ای توجه می‌کنیم و واحدهای تولیدی مثل گاوداری، دامداری و صنایع جنبی را توسعه می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در بخش صنعت نیز علاوه بر حمایت از واحدهای صنعتی جدید از طرح توسعه واحدهای صنعتی موفق نیز حمایت می‌کنیم.

استاندار تأکید کرد: وقتی واحدهای صنعتی تأسیس شود و طرح توسعه صورت بگیرد زمینه اشتغال برای جوانان نیز ایجاد می‌شود.

منبع: ایسنا

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها