امام جمعه هرمزگان: باید نماز را در فضای حقیقی و مجازی گسترش بدهیم

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان گفت: نماز سرمایه بزرگی است که هم بازدارنده و هم کمک‌کننده در فضای واقعی و مجازی است.

امام جمعه هرمزگان: باید نماز را در فضای حقیقی و مجازی گسترش بدهیم

به گزارش خبر فوری به نقل از ایسنا، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی صبح امروز در بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز در تالار شهید آوینی بندرعباس اظهار کرد: : ملتی که از سرمایه خود استفاده کامل نبرد باید خود را زیر سؤال ببرد.

وی از نماز به‌عنوان بزرگ‌ترین سرمایه‌ای که جلوی مفاسد را می‌گیرد یاد کرد و افزود: مشکلاتتان را با استعانت از نماز حل کنید زیرا نماز جلوی منکرات اقتصادی و فحشاها را می‌گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها چه میزان از نماز استفاده کرده‌اند، اظهار کرد:آموزش‌وپرورش که نقش مهمی در پرورش انسان‌ها دارد تا چه میزان در کتب درسی از نماز و اهمیت آن استفاده کرده است و تا چه میزان بر طبق فهم مخاطب آن را تفسیر کرده‌اند.

آیت‌الله نعیم‌آبادی با بیان اینکه نویسندگان، شعرا و مسئولان چه میزان از نماز گفته و نوشته‌اند اضافه کرد: شهدا برای اسلام و نماز شهید شدند نه آنکه مسئولی وزیر شود یا بنده تفنگ به دست بگیرم و خطبه بگویم پس باید برای توسعه گسترش نماز در جامعه تلاش کنیم و فرهنگ آن را در جامعه تعمیق دهیم.

وی با اشاره به اینکه اگر می‌خواهیم جامعه را از فضای مجازی که هم خوبی دارد و هم بدی از شر معایبش رها کنیم، نماز و پرداختن به آن است، عنوان کرد: نماز را باید در فضای حقیقی و مجازی گسترش دهیم گرچه امروز فضای مجازی از فضای حقیقی پیشی گرفته است و انسان‌ها خود را در فضای مجازی مشغول کرده‌اند.

امام‌جمعه بندرعباس ادامه داد: باید از این فرصت استفاده کرد زیرا فضای مجازی هم حرکت دهنده است و هم بازدارنده پس می‌توان با استفاده از آن به سمت تقویت فرهنگ نماز در کشور ببریم.

آیت‌الله نعیم‌آبادی در پایان گفت: مفتخریم که هرمزگان به‌عنوان آغاز باب جدیدی در توسعه نماز آن‌هم از طریق فضای مجازی مطرح‌شده است و امروز بیست‌وششمین اجلاس با شعار "نماز و فضای مجازی" آغاز به کارکرده و باید فضای مجازی را از نماز پرکنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها