حقوق مستمری‌بگیران کمیته امداد و بهزیستی تا ۵ برابر افزایش می‌یابد

نماینده مردم سمنان سرخه و مهدی‌شهر با اشاره به ۳ برابر شدن مستمری مددجویان گفت: این طرح برای مددجویان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد اجرایی می‌شود و در آینده نزدیک به ۵ برابر افزایش می‌یابد.

حقوق مستمری‌بگیران کمیته امداد و بهزیستی تا ۵ برابر افزایش می‌یابد

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم، احمد همتی صبح امروز در حاشیه آئین نمادین واگذاری خودرو تحویلی مددجویان استان سمنان اظهار داشت: اشتغال و کمک به ضعیفان جامعه دو امر نیک و پسندیده‌ای است و باید به این قشر توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی با بیان اینکه کمک به فقرا و هم به کسانی که به‌نوعی نیازمند کمک هستند یک الگوی اسلامی است که باید از آن بهره‌برداری شود اذعان کرد: یکی از ویژگی‌های خوبی که در جامعه ایران اسلامی وجود داد حساسیت نسبت به کمک به قشر ضعیف جامعه است.

نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدی‌شهر با تأکید بر اینکه این حساسیت در مجلس شورای اسلامی نیز وجود دارد خاطرنشان کرد: طرح‌های زیادی برای کمک به مردم ضعیف و حمایت از کمیته امداد و بهزیستی در مجلس مطرح‌شده است.

وی با بیان اینکه 3 برابر شدن مستمری مددجویان یکی از این طرح‌ها بود یادآور شد: این طرح برای مددجویان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد اجرایی می‌شود و در آینده نزدیک به 5 برابر افزایش می‌یابد.

همتی با اشاره به اینکه برای ایجاد اشتغال بالغ‌بر 200 میلیون تومان اعتبار لازم است تأکید کرد: این مبلغ با پرداخت تسهیلات 10 تا 12 میلیون تومانی به مددجویان برای ایجاد اشتغال تناسبی ندارد به همین سبب استقبال مطلوبی از تسهیلات اشتغال‌زایی این نهادها نمی‌شود.

وی ابراز داشت: برای افزایش تسهیلات اشتغال‌زایی مددجویان پیگیر هستیم و باید این مبلغ نیز حداقل 3 برابر افزایش یابد تا تعادل لازم برقرار شود.

نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدی‌شهر با تأکید بر اینکه ایجاد اشتغال پایدار نیازمند تقویت اعتبارات و تسهیلات است اعلام کرد: وام‌های مصوب روستاها و عشایر نیز از سوی دولت ارائه می‌شود و اگر از این تسهیلات به‌خوبی بهره‌برداری شود اثرگذاری مطلوبی را در حوزه اشتغال برای مردم مناطق روستایی و محروم و قشر ضعیف جامعه ایجاد می‌کند.

منبع: تسنیم

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها