طرح ایجاد ۱۴ روستای بدون بیکار در استان گلستان اجرا می‌شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: طرح ایجاد ۱۴روستای بدون بیکار در استان گلستان اجرا می‌شود و این ۱۴روستا تعیین شده‌اند و توانمندی‌های آنها هم مشخص شده‌اند.

طرح ایجاد ۱۴ روستای بدون بیکار در استان گلستان اجرا می‌شود

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم از گرگان ، سعید مازندرانی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح ایجاد 14روستای بدون بیکار در استان اظهار داشت: تدارک لازم برای این فعالیت در 14 روستای مورد نظر دیده شده و با فرماندارن این شهرستان‌ها و دستگاه‌های مرتبط هماهنگی لازم انجام شده تا این طرح روستای بدون بیکار در استان به درستی اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه این کار به صورت آزمایشی در 3 روستای کارآفرین انجام شده تا با الگوبرداری از این طرح تدارک لازم دیده شده و تسهیل‌گران برای بررسی وضعیت این طرح به آنجاها رفتند تا نقاط ضعف و قوت این طرح را بررسی کنند.

مازندرانی خاطرنشان کرد: دولت 1.5 میلیارد دلار برای اجرای طرح‌های بند "و" ماده 27 در نظر گرفته شده که برای طرح‌های کارآفرینی و بنگاه‌های خرد اعطا می‌شود تا جلوی مهاجرت گرفته شود و مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها انجام شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان خاطرنشان کرد: این تسهیلات به طرح‌های نو در زمینه کارآفرینی و ایده‌های نو در زمینه بوم‌گردی، اشتغال روستایی، آی‌تی، دامپروری و فروش کالاهای صنایع دستی پرداخته می‌شود که با بهره 47 درصد و با بازده زمانی بازپرداخت 6 ساله پرداخت می‌شود تا اشتغال پایدار در روستاها ایجاد شود و این برنامه تسهیلاتی به مدت 2 سال ادامه دارد.

مازندرانی اظهار داشت: روستائیان طرح‌های دقیق را با مشورت تسهیل‌گران ارائه دهند و در این زمینه به آن‌ها آموزش‌های لازم داده می‌شود و آموزش بازاریابی و فروش و در کنار آن تسهیلات پرداخت خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: طرح‌های گلخانه‌ای، پرورش گیاهان دارویی، پرورش کرم ابریشم، و پرورش شتر می‌توانند از این تسهیلات پرداخت می‌شود.

منبع: تسنیم

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها