استاندار هرمزگان:

برگزاری هرگونه مهمانی، دورهمی و مراسم در شب یلدا ممنوع

استاندار هرمزگان گفت: از مردم شریف هرمزگان می‌خواهیم، ضمن استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری و موارد بهداشتی، از برگزاری هرگونه مراسم، تجمع، مهمانی، دورهمی، مجالس عروسی و ختم به طور جدی خودداری و پرهیز کنند.

برگزاری هرگونه مهمانی، دورهمی و مراسم در شب یلدا ممنوع

فریدون همتی در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان، عنوان کرد: پس از گذشت سه هفته از تشدید محدودیت ها در راستای مقابله با کرونا در سطح کشور و همچنین استان، در حال حاضر هرمزگان به لحاظ شیوع این بیماری در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارد.

وی ادامه داد: تشدید محدودیت ها و رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم در کاهش میزان ابتلا به بیماری کرونا بسیار تاثیرگذار بوده است.

استاندار هرمزگان افزود: از تمام هرمزگانی‌ها می‌خواهیم، با پرهیز از عادی انگاری همچنان مراقبت های لازم برای پیشگیری از بیماری کرونا را انجام دهند و ضمن استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری و موارد بهداشتی، از برگزاری هرگونه مراسم، تجمع، مهمانی، دورهمی، مجالس عروسی و ختم به طور جدی خودداری و پرهیز کنند.

همتی تصریح کرد: در سواحل استان نیز نباید هیچ‌گونه تجمعی صورت گیرد و نیروی انتظامی همان‌طور که تاکنون نسبت به اعمال محدودیت ها اقدامات مناسبی داشته، همچنان این روند را ادامه دهد.

وی با بیان اینکه برای شب یلدا دغدغه جدی وجود دارد، اظهار کرد: از تمامی هرمزگانی‌ها می‌خواهیم، در شب یلدا هرکس حتماً در خانه خود بماند و از برگزاری هرگونه مهمانی، دورهمی و مراسم در این شب به طور جدی پرهیز و خودداری شود و هیچ‌گونه دید و بازدیدی صورت نگیرد.

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی باید به طور جدی پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند، خاطرنشان کرد: تمامی مدیران کل دستگاه‌ها، سازمان ها و نهادها، فرمانداران، بخشداران و دهیاران در این زمینه مسئولیت جدی بر عهده دارند و ضمن رعایت اصول بهداشتی، هیچ مراسمی نباید توسط دستگاه‌ها برگزار شود و جلسات نیز باید در حد ضرورت و با حضور محدود افراد باشد.

همتی گفت: فرمانداران با همکاری نیروی انتظامی باید همچنان با قاطعیت، رصد و نظارت لازم در خصوص اعمال محدودیت‌های مقابله با کرونا را داشته باشند و در هر جایی که نیاز بود، برخورد قانونی با تخلفات صورت گیرد.

وی با تشکر و قدردانی از ایثار و تلاش های شبانه‌روزی تمامی پزشکان، پرستاران و کادرهای درمانی در سراسر هرمزگان، بیان داشت: همه ما وظیفه داریم تا در راستای کاهش ابتلا به بیماری کرونا، تمامی دستورالعمل‌ها را رعایت کنیم و در صورت تداوم همکاری خوب مردم و پرهیز از عادی انگاری، میزان ابتلا به بیماری کرونا، همچنان کاهش خواهد یافت.

استاندار هرمزگان با تأکید بر اینکه برگزاری هرگونه مراسم و تجمع به ویژه مجالس عروسی و ختم در سراسر استان مطلقاً ممنوع است، تاکید کرد: قرنطینه افراد مبتلا به بیماری کرونا در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، با همکاری بسیج باید به صورت جدی ادامه یابد و رعایت شود.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها