تمام مدارس استان زنجان تا سال ۹۷ به سیستم گرمایش استاندارد مجهز می‌شوند

معاون آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه ۱۵۱ آموزشگاه روستایی از بخاری استفاده می‌کنند گفت: همه مدارس استان زنجان تا سال ۹۷ به سیستم گرمایش استاندارد مجهز می‌شوند.

تمام مدارس استان زنجان تا سال ۹۷ به سیستم گرمایش استاندارد مجهز می‌شوند

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم، یعقوبعلی عبادی امروز در کارگروه تخصصی استانداردسازی و ارتقای کیفیت کالا و خدمات اظهار داشت: در استان زنجان یک هزار و 92 آموزشگاه روستایی فعالیت می‌کنند که با توجه به پراکندگی جمعیت در مدارس روستایی امکان استفاده از سیستم گرمایشی مرکزی در همه آموزشگاه‌ها وجود ندارند و به صرفه نیست.

وی با اشاره به اینکه در استان زنجان هیچ مدرسه‌ای نداریم که بخاری آن غیراستاندارد باشد ابراز کرد: 151 آموزشگاه با 447 کلاس از بخاری با سوخت‌های گاز و نفت استفاده می‌کنند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان زنجان تعداد آموزشگاه‌هایی که از بخاری با سوخت گاز استفاده می کنند را 31 باب با 132 کلاس برشمرد و گفت: در 120 آموزشگاه با 315 کلاس نیز بخاری نفتی نصب شده که تمام تلاش آموزش و پرورش بر این است که سوخت وارد کلاس نشود.

وی با اشاره به اینکه 40 آموزشگاه با 117 کلاس از سیستم تابشی استفاده می کنند بیان کرد: استفاده از این روش گرمایشی فقط در مناطقی که هوای معتدل در زمستان دارد به کار گرفته می‌شود چرا که هم حجم مصرفی برق در آن به شدت بالاست و میزان گرمادهی آن نیز در حد استاندارد نیست.

عبادی با اشاره به اینکه در سال گذشته 139 مدرسه با اعتباراتی که در اختیار اداره نوسازی قرار گرفت مجهز به سیستم گرمایشی استاندارد شده‌اند تصریح کرد: تا پایان سال 97 همه مدارس استان زنجان از سیستم گرمایشی استاندارد برخوردار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همه ساله قبل از تابستان نکات لازم از طرف آموزش و پرورش در استفاده از بخاری مناطق روستایی و تامین سوخت ابلاغ شده و تعمیر و تجهیز سیستم‌های گرمایشی مدارس با توجه به محدود بودن اعتبارات بر اساس اولویت انجام می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بازید اورژانسی سیستم گرمایشی چند مدرسه به اداره نوسازی ابلاغ شده است ابراز کرد: متاسفانه عدم تخصیص به موقع اعتبارات سبب اختلال در تجهیز و استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی می‌شود.

منبع: تسنیم

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها