۸ درصد از تسهیلات اشتغال روستایی استان سمنان به گرمسار تخصیص یافت

فرماندار گرمسار با تأکید بر لزوم ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی گفت: ۸ درصد از تسهیلات بانکی برای اشتغال روستایی استان سمنان به شهرستان گرمسار تخصیص یافت.

۸ درصد از تسهیلات اشتغال روستایی استان سمنان به گرمسار تخصیص یافت

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم، داریوش طاهری صبح امروز در جلسه شورای اشتغال روستایی این شهرستان با اشاره به تصویب آئین‌نامه قانون اشتغال روستایی از سوی اعضای هیئت‌وزیران و مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شیوه‌نامه این قانون تاکنون به شهرستان گرمسار برای اجرایی شدن ابلاغ نشده است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به این قانون تسهیلات بانکی به پروژه‌های اقتصادی و اشتغال‌زا در مناطق روستایی پرداخت می‌شود افزود: باید از این تسهیلات به بهترین نحو استفاده و بهره‌برداری کرد و نسبت به ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و محروم اقدامی عملیاتی انجام دهیم.

فرماندار گرمسار با تأکید بر اینکه سهم هر استان و شهرستان در این تسهیلات مشخص است خاطرنشان کرد: استان سمنان 2.3 درصد معادل 200 میلیارد تومان از کل تسهیلات اشتغال روستایی و مناطق محروم را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه سهم شهرستان گرمسار از این تسهیلات در استان سمنان بالغ‌بر 8 درصد است اذعان کرد: بالغ‌بر 12 میلیارد و 400 میلیون تومان از این تسهیلات به شهرستان گرمسار تخصیص‌یافته است.

طاهری با اشاره به اینکه این تسهیلات از دو منبع اعتباری تسهیلات اشتغال فراگیر، صندوق ذخیره ارزی و اشتغال پایدار تأمین می‌شود تصریح کرد: در اشتغال فراگیر محدودیت مکانی وجود ندارد و این تسهیلات می‌تواند شامل محدوده شهرهای کم‌جمعیت زیر 10 هزار نفر و مناطق روستایی و محروم نیز شود.

وی ابراز داشت: این تسهیلات با نرخ 16 درصد به متقاضیان پرداخت می‌شود که بین 2 تا 5 درصد از آن سهم یارانه‌ها می‌شود و درمجموع این تسهیلات حداکثر با نرخ 13 درصد در گرمسار ارائه می‌شود.

فرماندار گرمسار با تأکید بر اینکه متقاضیان مدارک موردنیاز بانک‌ها را باید تأمین کنند یادآور شد: متقاضیان دریافت این تسهیلات باید وثیقه معتبر و مورد تأیید بانک را معرفی کنند و بدهی معوقه بانکی و چک برگشتی نیز نداشته باشند.

منبع: تسنیم

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها