کاهش حوادث رانندگی با احداث خط آهن گرگان به گنبدکاووس

مدیرکل راه آهن شمال شرق 2 گفت: با اجرای پروژه خط آهن گرگان به گنبدکاووس، حجم بالای کشته‌های سوانح رانندگی در این مسیر، آلودگی هوا و هزینه نگهداری راه و مصرف سوخت کاهش خواهد یافت.

کاهش حوادث رانندگی با احداث خط آهن گرگان به گنبدکاووس

به گزارش خبر فوری به نقل از فارس، محمدرضا قربانی امروز در گرگان اظهار کرد: راه‌آهن در استان گلستان همیشه آمادگی این را دارد که شرایط ایمن و راحتی را برای جابجایی بار و مسافر ایجاد کند.

وی ادامه داد: برای ما نوروز و یا تعطیلات تفاوتی وجود ندارد اما یکی از پروژه‌های مهمی که در استان پیگیر آن هستیم، احداث خط دوم پروژه بندرگز به سبز دشت به طول 32 کیلومتر است که 107 میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شده و پروژه در حال انجام است.

مدیرکل راه آهن شمال شرق دو خاطرنشان کرد: در حال تکمیل پل‌های این منطقه هستیم که 95 درصد زیرسازی مسیر انجام شده و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال آن را افتتاح کنیم.

قربانی گفت: یک مشکلی را در انجام این پروژه داریم که در ورودی و خروجی ایستگاه راه‌آهن بندرترکمن مشکل حریم وجود دارد که نتوانستیم زیرسازی را به طول یک کیلومتر انجام دهیم که اگر این یک کیلومتر به دست استاندار محترم حل شود می‌توانیم شاهد افتتاح این پروژه تا پایان سال باشیم.

وی افزود: اگر این مسیر افتتاح شود یک سیر تحولی در خطوط راه آهن مسافری در منطقه ایجاد خواهد شد زیرا در حال حاضر سرعت قطارهای مسافری ما 45 کیلومتر است و در صورت افتتاح این مسیر سرعت قطارها در مرحله اول به 120 کیلومتر افزایش پیدا خواهد کرد.

مدیرکل راه آهن شمال شرق دو تصریح کرد: ما از استاندار گلستان، نماینده محترم ولی‌فقیه در گلستان و نمایندگان گلستان خواهش کردیم در رابطه با احداث راه‌آهن گرگان به گنبدکاووس، کلاله و مشهد پیگیری لازم را انجام دهند تا شاهد کاهش چشمگیر سوانح رانندگی در این مسیر باشیم.

قربانی گفت: در حال حاضر 45 هزار خودرو در روز در محور گرگان به گنبدکاووس تردد می‌کنند و این حجم تردد علاوه بر افزایش استهلاک، مصرف سوخت و افزایش هزینه‌های نگهداری راه و جاده، میزان وقوع سوانح رانندگی را نیز افزایش می‌دهد.

وی بیان کرد: اگر این خط آهن احداث شود به طور طبیعی و به طور قطع کاهش آلودگی هوا، کاهش هزینه نگهداری راه و استحلاک خودرو و کاهش سوانح رانندگی و کشته‌های ناشی از آن خواهیم بود.

مدیرکل راه آهن شمال شرق دو گفت: متاسفانه هزینه‌هایی که ناشی از سوانح رانندگی، مرگ و مجروح شدن مردم در حوادث رانندگی، نگهداری راه و آلودگی هوا و مصرف سوخت در مسیر گرگان به گنبدکاووس پرداخت می‌کنیم چند برابر هزینه احداث خط آهن در این مسیر است.

قربانی بیان کرد: این می‌طلبد نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و استاندار گلستان دولت را مجاب کنند که این خط آهن احداث شود تا شاهد اتفاقات خوبی در مسیر گرگان به گنبدکاووس باشیم.

منبع: فارس

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها