ماموریت بررسی چالش‎های منابع طبیعی و کشاورزی کشور به گلستان واگذار شد

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: مأموریت ملی به این دانشگاه واگذار شده تا مسائل و چالش‌های کشور در حوزه منابع طبیعی و کشاورزی را بررسی و حل و فصل کند.

ماموریت بررسی چالش‎های منابع طبیعی و کشاورزی کشور به گلستان واگذار شد

به گزارش خبر فوری به نقل از فارس از گرگان، علی نجفی‌نژاد عصر امروز در آئین نکوداشت هفته پژوهش و فناوری و تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان اظهار کرد: هفته پژوهش فرصتی برای بازنگری فعالیت‎ها و اقداماتی است که طی یک سال گذشته انجام دادیم تا در ادامه مسیر برای اینکه این اتفاقات را بهتر از سال قبل پیش ببریم، کاستی‎ها را اصلاح و در مسیر درست پیش برویم.

وی تصریح کرد: ما در دهه 70 عمر دانشگاه هستیم 60 سال را پشت سر گذاشتیم و به یک بلوغ در فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی رسیدیم و نشان دادیم در حوزه‌های مختلف می‎توانیم مؤثر باشیم و به عنوان یک مرکز آموزشی و پژوهشی خدمات برجسته‌ای را به جامعه ارائه کردیم.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان افزود: ما با این پشتوانه باید بتوانیم ادامه مسیر را اصلاح و کارهای جدید انجام دهیم، در سطح‌بندی دانشگاه که توسط وزارت علوم انجام شد به دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان مأموریت ملی واگذار شده از این دانشگاه خواستند که مسائل و چالش‌های کشور در حوزه منابع طبیعی و کشاورزی را حل و فصل کند.

نجفی نژاد بیان کرد: لازم است تا با بازمهندسی فعالیت‌های پژوهشی بتوانیم در انجام این مأموریت مهم موفق باشیم ما نشان دادیم که در حوزه پژوهشی کارهای موفقی می‎توانیم انجام دهیم.

وی گفت: این دانشگاه رتبه‎های خوبی در حوزه پژوهشی کسب کرده است که آخرین آن کسب موفقیت ارزنده پژوهشگر برتر و ایده‎پرداز برتر در سطح کشور بود، استان گلستان نشان داد ظرفیت‌های بزرگی در دانشگاه منابع طبیعی و علوم کشاورزی شهرستان گرگان وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با بیان اینکه ما باید فعالیت‌های خودمان را منسجم‌تر کنیم، ابراز کرد: باید اولویت‌های کشور را در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی شناسایی کنیم و فعالیت‌های خود را در این راستا به کار بگیریم.

نجفی نژاد با ابراز اینکه نیروی عظیم پژوهشی داریم، تصریح کرد: 182 عضو هیأت علمی در این دانشگاه وجود دارد و 100 رساله علمی در سال به عنوان کار پژوهشی در این دانشگاه انجام می‌شود 500 پایان‌نامه دانشجویی در این دانشگاه سالانه نوشته می‌شود میلیاردها تومان به صورت مستقیم هزینه فعالیت‎های پژوهشی انجام می‎شود.

وی بر لزوم همگرایی فعالیت‌های پژوهشی تأکید کرد و گفت: فعالیت‌های پژوهشی می‎تواند در حل مشکلات کشور مؤثر باشد اما تا وقتی همگرایی فعالیت‌های پژوهشی به وجود نیاید نمی‌توانیم موفق عمل کنیم.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان ابراز کرد: رسالت اصلی ما در دهه هفتم دانشگاه این است هر چقدر می‌توانیم هدفمند کار کنیم طرح‌های پژوهشی باید هدفمند باشد تا این مسؤولیت را بهتر انجام دهیم باید در این دانشگاه برنامه جدی داشته باشیم.

منبع: فارس

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها