فرماندار مهریز:

حضور مسافران در روستاهای مهریز ممنوع شد

فرماندار مهریز گفت: با توجه به شیوع موج سوم ویروس کرونا به منظور پیشگیری از ابتلای افراد به بیماری کووید ۱۹ ، از صبح امروز( پنجشنبه) تا جمعه شب هفته جاری هرگونه تردد مردم و مسافران به روستاهای ییلاقی شهرستان ممنوع است.

حضور مسافران در روستاهای مهریز ممنوع شد

رضا زارع زاده مهریزی روز پنجشنبه افزود: مردم برای پیشگیری از شیوع کرونا و تامین حفظ سلامتی شهروندان از حضور در روستاهای دهستان‌های ارنان، میانکوه، بهادران، تنچگنار و خورمیزات پرهیز کنند.

وی ادامه داد: طبق مقررات با همکاری مسوولان، نیروی انتظامی به طور جد با ترددهای غیرضروری مردم در مسیر مناطق ییلاقی منطقه به خصوص در روستاهای بخش مرکزی و چشمه غربال بیز و دیگر تفرجگاه‌های شهرستان برخورد ونسبت به متخلفان اعمال مقررات قانونی می شود.

بیشتر روستاهای کوهپایه‌ای شهرستان های مهریز و تفت در دامنه ارتفاعات شیرکوه استان یزد قرار دارد و مرتفع ترین قله آن ۴۰۷۵ متر ارتفاع دارد و دربرخی روزهای تعطیل حدود ۲۰۰ هزار نفر به این روستاها سفر می‌کنند.

مهریز ۶۰۰ اثر تاریخی شناسایی‌ شده دارد و باغ پهلوان پور، قنات حسن‌آباد مشیر و دهنو در فهرست آثار سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد(یونسکو) ثبت شده است.

بنای اولیه آن را به مهرنگار دختر انوشیروان ساسانی به قبل از اسلام نسبت می‌دهند و مرکز این شهرستان ۵۵ هزار نفری در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز( چهارشنبه) گفته بود که تاکنون ۹۸۹ هزار و ۵۷۲ بیمار قطعی مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده اند که با فوت ۳۶۲ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی در ۲۴ ساعت گذشته، شمار افراد متوفی قطعی به بیماری کووید۱۹ در کشور به ۴۸ هزار و ۹۹۰ نفر رسید.

سیما سادات لاری افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر ۱۲ آذر ۱۳۹۹ بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۶۲۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که ۲ هزار و ۲۴۶ نفر آنها بستری شدند و با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۹۸۹ هزار و ۵۷۲ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۶۸۸ هزار و ۵۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و پنج هزار و ۸۲۸ نفر از افراد در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۶ میلیون و ۲۱۲ هزار و ۶۹۴ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها