استاندار چهارمحال و بختیاری:

دلیل ابتلای ۷۰ درصد بیماران کرونایی چهارمحال بختیاری حضور در تجمعات است

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه طبق گزارشات ۷۰ درصد گرفتاری افراد به این بیماری مربوط به تجمعات بوده است، گفت: در صورتی که تمرکز بر این این موضوع گذاشته شود، قطعا نتایج مطلوب‌تری حاصل خواهد شد.

دلیل ابتلای ۷۰ درصد بیماران کرونایی چهارمحال بختیاری حضور در تجمعات است

اقبال عباسی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد استانی کرونا، با گرامی داشتن یاد و خاطره شهیدان اخیر، اظهار داشت: جنگ میان استکبار جهانی و جمهوری اسلامی پیچیدگی‌های خاصی پیدا می‌کند که لازم است اقدامات تامینی بیشتر، از چهره‌های علمی و سایر چهره‌های کشور صورت گیرد، گرچه نوع به شهادت رسیدن این فرد، جای تامل است.

وی افزود: ستاد کرونای استان همانند گذشته نبوده است، به این معنا که ستاد استانی کرونا موظف به برنامه‌ریزی و قرارگاه مقابله با کرونا وظیفه اجرا، نظارت و حمایت را برعهده دارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به طرح شهید سلیمانی، گفت: در تمام روستاها پایگاه مقاومت و پایگاه سلامت وجود دارد که به دلیل اهمیت بسیار این طرح، لازم است سایر دستگاه‌ها در اجرای این طرح همکاری لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه تعداد پایگاه و تیم در نظر گرفته شده برای این طرح بیش از 1200 مورد است، ادامه داد: ساختار کلی برای 145 تیم و پایگاه سلامت طراحی و فعال شده‌اند.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: دستگاه‌های نظارتی موظف به انجام نظارت و بخش حمایتی وظیفه حمایت را برعهده دارند که حمایت صرفا بسته معیشتی نبوده بلکه ممکن است حمایت برای فرد بیمار در زمینه مراقبت باشد.

عباسی با تاکید بر اینکه در صورتی که طرح به درستی انجام شود طرحی بی نظیر در دنیاست، بیان کرد: آخرین دژ مبارزه با ویروس کرونا این طرح می‌تواند باشد.

وی تاکید کرد: در شهرستان‌ها فرمانداران نیز به منظور اجرای با کیفیت بهتر طرح، در صورت لزوم امکانات، ابزار و نیرو از دستگاه‌های دولتی، کمک لازم را انجام دهند.

عباسی با اشاره به اینکه امروزه کانون آلودگی مربوط به دو شهرستان کیار و سامان بوده است، تصریح کرد: براساس قوانین و مقررات مربوط به آیین‌نامه‌ها، محدودیت‌های مربوط به وضعیت قرمز تا روز شنبه ادامه داشته و از امروز با ورود شهرستان سامان به وضعیت قرمز محدودیت‌ها اعمال خواهد شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری در خصوص منع تردد شبانه از ساعت 21 تا 4 صبح، بیان کرد: تمامی تصمیمات در این خصوص به تصمیمات جدید ستاد ملی کرونا بستگی دارد که تا روز شنبه محدودیت‌های مشخص شده برقرار است.

عباسی با بیان اینکه طبق گزارشات 70 درصد گرفتاری افراد به این بیماری مربوط به تجمعات بوده است، بیان کرد: در صورتی که تمرکز بر این این موضوع گذاشته شود قطعا، نتایج مطلوب‌تری حاصل خواهد شد.

وی یادآور شد: همچنان تجمعات خانوادگی ممنوع است و آرامستان‌ها تا اطلاع ثانوی نباید بیش از تعداد مشخص شده برای مراسم کفن و دفن حضور پیدا کنند و بایستی نیروی انتظامی این امر را پیگیری کند. به مدت یک ماه بیمه، مالیات و چک در دستگاه مربوطه سوء اثر ندارد.

عباسی ضمن تاکید بر اجرای مصوبات ستاد استانی کرونا و عدم تمکین برخی از دستگاه‌های اجرایی در خصوص اجرای مصوبه، بیان کرد: اگرچه دستگاهی از مصوبه ستاد استانی کرونا تمکین نمی‌کند در وهله اول تذکر لسانی و بعد از آن در صورت اجرا نشدن، به صورت مکتوب پیگیری لازم انجام شود و در صورت لزوم به تخلفات اداری معرفی شود‌.

استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین گفت: مراسمات تودیع و معارفه رصد و در صورتی که خارج از قوانین برگزار شوند فرماندار شهرستان مسئول پاسخگویی به این موضوع است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طبق ابلاغ ستاد ملی کرونا در خصوص همراه داشتن افراد برای ورود به دستگاه‌ها به منظور ارایه خدمات، بایستی به دستگاه‌ها ابلاغ شود که افراد برای ارائه خدمات، حتما کارت ملی را به همراه داشته باشند.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها