تجهیز بیمارستان‌های زنجان به دستگاه اکسیژن‌ساز

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: با توجه به شیوع کرونا همه بیمارستان‌های استان به دستگاه‌های اکسیژن‌ساز مجهز شده به طوری که نسبت به ۸ ماه گذشته دو برابر  شده است.

تجهیز بیمارستان‌های زنجان به دستگاه اکسیژن‌ساز

علیرضا آرمانی‌کیان با بیان اینکه مهمترین تجهیزات مورد نیاز در بیمارستان بحث اکسیژن و وجود تخت‌های آی‌سی‌یو است، اظهار کرد: هم‌اکنون در بحث تجهیزات پزشکی، آی‌سی‌یو، ۸۱ درصد نسبت به ۸ ماه گذشته افزایش داشتیم که این امر نشان‌دهنده همکاری خوب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده است.

وی با بیان اینکه اکسیژن، خوراک اصلی تجهیزاتی بیماران کرونایی است، افزود: تجهیزات NIV، جزو تجهیزات کمکی آی‌سی‌یو است که به صورت تهویه‌های غیرتهاجمی بوده و از طریق بینی به بیمار اکسیژن می‌رساند؛ از اینرو تجهیزات نیز سریعا پس از شیوع بیماری کرونا تامین شده است.

این مسئول از دو برابر شدن دستگاه اکسیژن‌ساز بیمارستان‌های استان با توجه به شیوع کرونا خبر داد و تصریح کرد: تهیه دستگاه‌های اکسیژن‌ساز برای بیمارستان‌ها بسیار سخت و پردردسر بود به طوری‌که در حال حاضر همه بیمارستان‌های استان اعم از بیمارستان امدادی ابهر و شهید بهشتی زنجان نیز، دو بخش ویژه بیماران کرونایی مجهز به دستگاه اکسیژن‌ساز آماده شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان، از کمبود نیروهای کادر درمانی به ویژه پرستار در بیمارستان‌های استان خبر داد و گفت: فراخوان جذب و استخدام پرستار داده شده است، اما به دلیل درگیری همه استان‌های کشور به بیماری کرونا، نیروهای غیربومی تمایلی به حضور در زنجان ندارند.

آرمانی‌کیان در رابطه با بحث استفاده از ظرفیت جوانان بومی استان برای رفع مشکل کمبود نیروی درمانی، اظهار کرد:‌ جوانان بومی که در رشته پرستاری قبول شده و مشغول به تحصیل هستند باید در استان زنجان فعالیت داشته باشند تا کسری نیرو در این بخش نیز جبران شود.

وی در رابطه با نحوه تغذیه بیماران مبتلا به کرونا بستری در بیمارستان‌های استان، ادامه داد: غذای بیماران کرونایی بستری تحت نظارت کارشناس تغذیه تهیه می‌شود زیرا آنان نیاز به دریافت مایعات زیادی دارند و غذای آنان ویژه بوده و محدودیت‌های خاصی دارد که توسط کارشناس تغذیه مدام مورد نظارت قرار می‌گیرد.

این مسئول با بیان اینکه مشکلی در تامین مواد اولیه و تغذیه بیماران بستری کرونایی در استان نداریم، خاطرنشان کرد: در سطح کلان دانشگاه با کسری بودجه مواجه هستیم ولی این امر تأثیری در تهیه وسایل و خورد و خوراک بیماران حیاتی نگذاشته است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها