آیا طناب زدن باعث لاغری می‌شود؟

طناب زدن یکی از انواع مختلف ورزش‌های کاردیو است و طرفداران پرشماری نیز دارد. اما بسیاری از افراد این ورزش را با هدف کاهش وزن اتخاب می‌کنند، با این وجود آیا این ورزش واقعا باعث لاغری می‌شود؟

آیا طناب زدن باعث لاغری می‌شود؟

اگر فضای کافی دارید (و نگران آزار دادن همسایگان خود نباشید) می‌توانید این ورزش را درخانه انجام دهید. این ورزش را می‌توان یک ورزش کم هزینه دانست چرا که تمام آنچه شما نیاز دارید یک طناب و خودتان است.

تعداد کالری که هنگام پریدن با طناب می‌سوزانید به وزن شما، پیچیدگی تمرین طناب زنی و سرعت شما بستگی دارد. به عبارت دیگر، این کار پیچیده است، اما راهی برای بدست آوردن تقریبی میزان کالری سوزاندن وجود دارد. شما می‌توانید از مقدار MET طناب زدن برای تعیین کالری سوخته استفاده کنید. از MET یا معادل‌های متابولیکی برای تخمین انرژی که هنگام انجام یک فعالیت خاص صرف می‌کنید استفاده می‌شود. مقدار MET طناب زدن ۱۲.۳ است. برای تبدیل این تعداد به کالری سوزانده شده، از این فرمول ساده استفاده کنید:
Body weight (in kg) x MET value x ۰.۰۱۷۵ x Minutes exercised

وزن بدن (به کیلوگرم) ضربدر MET ضربدر ۰.۰۱۷۵ ضربدر دقایق ورزش

طناب زدن

لاغر شدن به معنای سوزاندن کالری است، اما عضله سازی داستان متفاوتی است. اگر به دنبال افزایش توده عضلانی خود هستید، کار‌های خاصی وجود دارد که می‌توانید برای بهینه سازی تمرینات خود انجام دهید. به طور کلی، روش عضله سازی شما از بین بردن یا آسیب رساندن فیبر‌های عضلانی است به طوری که آن‌ها با هم جوش می‌خورند، از نو ساخته و رشد می‌کنند.
به این روند هیپرتروفی عضلات گفته می‌شود و خبر خوب این است که برای رسیدن به آن نیازی به حضور در باشگاه نیست. هنگام پریدن با طناب به مدت ۲۰ دقیقه، تقریباً ۲۵۴ کالری می‌سوزاند.

منبع: انتخاب

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها