نماینده مجلس خبر داد

آغاز روزشمار اجرای طرح راهبردی مجلس از امروز

نماینده تهران گفت: روزشمار اجرای این قانون از امروز شروع شده است و حتی منوط به تصویب شورای نگهبان نیست، درواقع از زمان تصویب طرح در مجلس، مهلت یکماه آن آغاز می‌شود.

آغاز روزشمار اجرای طرح راهبردی مجلس از امروز

علی خضریان عصر امروز (سه‌شنبه ۱۱ آذر) در نشست خبری بررسی طرح اقدام راهبردی مجلس برای رفع تحریمها گفت: امروز اتفاق مبارکی رخ داد و از همه نمایندگان و هیئت رییسه مجلس تشکر می‌کنم.

وی افزود: باید تشکر ویژه را از روح شهید فخری‌زاده داشته باشیم، چرا که اراده‌ای که زمینه این طرح را آماده کرد، اراده زمینی نبود و کار شهید بود و‌ این نشان دهنده زنده بودن شهید است.

خضریان با اشاره به کتاب خاطرات روحانی گفت: بر اساس این کتاب، اساساً پذیرفتن پروتکل الحاقی برای رفع اتهامات بود و با این راهبرد، زمینه سوءاستفاده‌های غرب گرفته شود.

وی با بیان اینکه این موضوع موقتی بود، تصریح کرد: طبیعتاً یک موضوع موقتی، روزی باید به‌پایان برسد و این موضوع نیازی به جار و‌جنجال ندارد.

خضریان ادامه داد: دو دهه است درگیر اجرای پروتکل هستیم که روحانی و ظریف پذیرفته‌اند و امروز باید پایان داده شود.

وی ادامه داد: یکی از پیام‌های طرح هسته‌ای مجلس، به جریان غربگرا بود تا بگوییم برخلاف این حرف که عده‌ای دارند پالس مذاکره می‌دهند و می‌گویند با ما توافق کنید، اتفاقاً اصرار مجلس انقلابی این بود که مهلتی که در این طرح به طرف مقابل داده می‌شود برای رفع تحریم ها، کاهش یابد و ما آن را به یکماه رساندیم تا به دولت بعدی آمریکا نرسد.

خضریان با بیان اینکه مجلس به دنبال لغو محدودیت‌هایی است که انگار ویژه کشور ماست، گفت: آقای ظریف حرف درستی گفت و اعلام کرد که درصد بالایی از نظارت‌های آژانس درباره ایران به‌کار گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: ممکن است در روزهای آتی، برخی شیطنت‌ها و کارشکنی‌ها از طرف جریان دلبسته به غرب انجام شود. مردم بپذیرند که اگر این طرح، آسیب‌هایی هم داشته باشد، بهتر از این است که اقتصاد کشور در گرو انتخابات کشوری شود که ما هیچ نقشی در آن نداریم.

سخنگوی کمیسیون اصل نود در پاسخ به سؤالی درباره احتمال عدم اجرای طرح مجلس درصورت تصویب از سوی شورای نگهبان، گفت: این قانون از سایر قوانین مستثنی نیست و در ماده هشت آن،‌ قید شده است که عدم اجرای این قانون، مجازات لازم را درپی داشته باشد. در واقع دست دستگاه قضایی برای برخورد باز است.

خضریان تصریح کرد: معتقدم خیلی نباید به این توجه کرد که آیا دولت این قانون را اجرا می‌کند یا خیر، اصل این است که این قانون روال درست خود را طی کرده است. مهم این است که رسانه‌ها و افکار عمومی اجرای آن را از دولت مطالبه کنند.

نماینده تهران تصریح کرد: روزشمار اجرای این قانون از امروز شروع شده است و حتی منوط به تصویب شورای نگهبان نیست، درواقع از زمان تصویب طرح در مجلس، مهلت یکماه آن آغاز می‌شود.

منبع: افکار نیوز

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 28
  • رمضان سلطانی
    0

    درست نمایندگان درد نکند عالی بود

  • رضا
    0

    خروج از برجام راه نجات مملکته!! ایران فدای برجام شد

    نظرات شما -
    • مقامی
      0

      مجلس فکری به حال نون مردم کرده که بخواد به انرژی هسته ای به پردازه یکی نیست به نماینده ها بگه میدونید کود شیمیایی کیسه ای هفصد هزارتومن یعنی چه یما که فکرمی کنیم یعنی کشاورزی تعطیل و نماینده میخان گندم وارد کنن پول به جیب بزنن اینا به تنها چیزی که فکرنمی کنن ملت است

  • هم وطن
    0

    کارتون عالی بود تمام دنیا داره از بعد تصویب این قانون به حارتو پورت افتادن!!! یا مجبورن قبول کنن و تحریم هارو وردارن یا میریم بمب بسازیم سر اسراییل خراب شه. انتخاب با خودشون

  • A
    0

    زنده باد ایران.خروج از برجام = نجات مردم

  • آشنا
    0

    خدایش دمتون گرم ازلحظه ای که این طرح رو تصویب کردید همه چیز ارزان شد دلار وسکه هم آمد پایین مسکن هم فردا میشه متر یک میلیون کجا بودید تا حالا00000000000000000

    نظرات شما -
    • شیر
      0

      سلام قبل از برجام دلار و خونه متری چند بود ؟بعد برجام چند شد؟برجام قراربود چی به مردم بده؟عزیزم آیا قرار نبود برجام همه تحریم ها رو برداره!؟ دلار بشه هزارتومان خونه متری یک میلیون !؟!؟چی فکر میکردیم چی شد...تا کی باید صبر کنین؟ ما رفتیم یه کم مث اونا بشیم.

    • خلیل
      0

      آقای شیر مثل اینکه یا نمی دانی یا حواست نیست یا یادت رفته. آمریکا با خارج شدن از برجام تحریم ها را شروع کرد.

  • اثیر
    0

    چه خبر از آنی ور و آنی تایم آقای باسواد؟!!!!!

  • سفیر
    0

    با همین مصوبه سکه یک تومن دلار هزارتومن گرون شد شماها اگه عرضه دارین واسه اقتصاد و معیشت مردم یک کاری بکنین که صدای خرد شدن استخوان هاشون به عرش رسیده الان باز میگین اینا هزینه عزت و سربلندیه چرا این هزینه رو فقط مردم باید بدن چرا شماها نمیدین شما که دنا پلاس و واکسن و رانت و تحصیل آقازاده هاتون تو آمریکا به راهه فقط مردم بدبخت باید هزینه بدن بعدش هم کدوم عزت عزت حاصل از فروش دخترامون به اعراب یا عزت پاسپورتمون یا....؟!!! خدایا مارو نجات بده

  • ...
    0

    آخه نماینده بیسواد که حتی توانایی خواندن درست دو کلمه انگلیسی رو نداری . اینها اراجیف واسه ملت ایران راه بیرون رفتن از این شرایط هست . شما توی این مملکت زندگی نمیکنی یا خودت رو به .... زدی . مجلس انقلابی بهتر نبود بدنبال راهی برای آزاد کردن پولهای بلوکه ایران باشه که قدری از مشکلات مردم کم بشه . آخه دنبال چی هستین شما !!!! و ما چه مردم بیچاره ای هستیم که یکی مثل این بابا برامون تصمیم بگیره . )'O

  • ابوذر
    0

    یه زمانی یه مجلسی داشتیم در عرض... ساعت برجامو تایید کرد. حالا که اینا واقعا این مرده رو خاک کردن کار درستی بود

  • حسین
    0

    این که دلار بشه۳۰ تومن سکه بشه۲۰ تومن و ...؛؛همش کاره دولته؛ تا مردم فشار بیارن که این طرح اشتباهه و تورم زاست!!! این طرح یبار تکلیف مردم رو روشن میکنه تا همه چیرو به برجام وصل نکنیم!! برجام بجز اینکه نفت فروختیم و بجاش جنسای آشغال چین رو وارد کردیم و کارخانجات ورشکست شدن برا این مردم چه منافعی داشت

    نظرات شما -
    • رضا
      0

      غصه نخور برجام که تیر خلاصش بخوره دیگه همین نفت هم نمیتونیم بفروشیم

    • یه ایرانی
      0

      برجام این خاصیت رو داشت که میشد وقتی نفت رو فروختی درامد داشتی ، به دنیا وصل بودی ، برای مریض‌ها دارو داشتی ، برای بیماران سرطانی درمان داشتی تجهیزات پزشکی بروز داشتی و ... یا واقعا اینها رو نمیدونی یا ..... توی این مدت خودت یا یکی از بستگان خدای ناکرده بیمار شده که ببینی توی بیمارستانها و داروخانه ها چه کمبود هایی هست . همه ملتها فهمیدن که باید با دنیا ارتباط داشت , جز بعضی .... تو مملکت ما که نمیخوان بفهمن . من نمیگم کار دولت در بالا بردن قیمت ها درسته ، که البته صد درصد اشتباه هست . ولی اگر همین آقایون fatf رو تصویب کرده بودن ، حداقل پولهای ایران توی جای دیگه آزاد میشد و دولت دست تو جیب ملت نمی‌کرد .

    • ایرانی
      0

      برجام این خاصیت رو داشت که میشد وقتی نفت رو فروختی درامد داشتی ، به دنیا وصل بودی ، برای مریض‌ها دارو داشتی ، برای بیماران سرطانی درمان داشتی تجهیزات پزشکی بروز داشتی و ... یا واقعا اینها رو نمیدونی یا ..... توی این مدت خودت یا یکی از بستگان خدای ناکرده بیمار شده که ببینی توی بیمارستانها و داروخانه ها چه کمبود هایی هست . همه ملتها فهمیدن که باید با دنیا ارتباط داشت , جز بعضی .... تو مملکت ما که نمیخوان بفهمن . من نمیگم کار دولت در بالا بردن قیمت ها درسته ، که البته صد درصد اشتباه هست . ولی اگر همین آقایون fatf رو تصویب کرده بودن ، حداقل پولهای ایران توی جای دیگه آزاد میشد و دولت دست تو جیب ملت نمی‌کرد .

  • مهرداد ناظم
    0

    ایران مجبوره این کار رو کنه ، اونا به هیچ وجه تحریم رو کنار نمیزارن ، کره شمالی و لیبی نمونه بارز ، کوبا هم همینطور باهاشون کنار اومد ولی بازم امریکا دست رد به سینشون زد ، تا حکومت عوض نشه وضعیت همینطوره ، فقط دود این مناقشه توی چشمان ماست

  • صادق
    0

    از وقتی قالیباف آمده مجلس مجلس شده در بالاترین کیفیت خودش قرار دارد. چهل سال انتظار خلاصه مجلس کار آمد تشکیل شد دمت گرم قالیباف

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      لعنت به اين مجلس كه مردم رافقير تر كرد و روز گارمان سياهترًاز اين هم ميشود... لعنت به اين مجلس و اين دولت

  • فقر مطلق
    0

    نمایندگان5درصدی از شما که منتخب پنجدرصدی از گروه ارتزاق کنندگان تحریم هستین جز این انتظاری نبود شما یاران اختلاسگر.رانتخواری.فلاکت مردم.ننگتان باد از روی پدران شرمنده ای که استخوان در گلو دارند خداوند هر کسی که به فکر رفاه ملت نیست را با همین کرونا نابود کند آمین

  • رحیمی
    0

    قیمت ها داشت ارام پایین می امد دلار ۳۳۰۰۰ هزارتومانی شد ۲۳۰۰۰۰ تومان سکه ۱۶۰۰۰ تومانی شد ۱۱۰۰۰ تومان ، مسکن ۲۰ درصد قیمت نجومی اش پایین امد و.... بلافاصله مافیاوکاسبان تحریم وارد عمل شدندجهت بدبخت کردن مجدد مردم . فقط در یک کلام خدا لعنتتان کند، جالبه این افراطیون پارا فراتر نهاده اند ومی گویندمصوبه مجلس نیازبه تایید شورای نگهبان هم ندارد !!!؟؟؟ واین یعنی کودتای سفید وارام وبی سروصدا ، ازطرفی فرصت برگشت را هم عمدا یک ماهه ودردوران همین دولت ترامپ گذاشته اند که مطمئن هستند هرگز تحریم ها را لغو نمی کند ، به این می گویندانتقام گازنبری قالیباف از روحانی وملت .

  • حامدی
    0

    اقای کامنت گذار مهرداد ناظم پس باید خود را برای زندگی به سبک کره وکوبا اماده کنیم منتهی یک مشکل اساسی وجود داره وان این که انها گوشت سگ وخوک و گربه ومار وسوسک و عقرب ومورچه می خورند وزنده مانده اند ولی ما خوردن این اکلیات را حرام می دانیم . فقط فکر کن ببین حکومت هایی که اسم بردید شصت ساله شده اند وبه کجا رسیده اند ؟

  • سید محمد
    0

    بیش از چهل سال هستش که با همین افکار که تکلیف ما مشخص بشه و ما ملت شهادت هستیمو از این حرفها دلار 7 تومانی رو رسوندید به 25 هزار تومن. این یه عدد نیست. این یعنی 3000 برابر پول مملکت بی ارزش شدن و به همان نسبت 3000 برابر فقیر شدن.

  • سید محمد
    0

    تا حالا می گفتن کاسبان تحریم باورم نمیشد. واقعا لقبی در خور قالیباف و عواملش هستش.

  • محمد
    0

    ایران باید از جنجال پرهیز کند و از موقعیت برجام استفاده کند ودر این چهار سال بنیه اقتصادیش و قوی کند تا دیگه به این مشکلات برنخوره

  • ح...ر
    0

    افزایش 2000 تومانی نرخ دلار و فشار ان بر اقتصادر مردم مستضعف بیکار و کارگر و کارمند و بازنشسته هم مبارک است.

  • محمد
    0

    کشور های دنیا اقتصادشون را پویا میکنند ولی ما دوست میداریم همیشه اسممون تو سر خط خبرها باشد ولی غافل از اقتصادمون شدیم

  • ننننننن
    0

    مجلس وقوه قضاییه شجاع وانقلابی شده اگه رئیس جمهور مون هم نمی ترسیدهمه کاری میشد کرد نمی دونم بعضی از دولتی ها و بعضی مردم چه مرضی دارند دنبال مذاکره هستند .اینا مذاکره نمی خواهند دوست دارند ایران هم اروپا بشه برای کارهای غیر اخلاقی وول بشو.سرشون را هم کردن زیر برف فکر می کنن مردم نمیشناسنشون

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها