هیچ واحد صنعتی قم به دلیل تملک تعطیل نمی‌شود

معاون استاندار قم با تاکید بر لزوم تقویت و حمایت از واحدهای تولیدی گفت: هدف اول استان این است که هیچ واحدی به دلیل تملک تعطیل نشود، ممکن است در واحدی ضعف مدیریت باشد و با تغییر مدیریت فعال بماند.

هیچ واحد صنعتی قم به دلیل تملک تعطیل نمی‌شود

مهرداد غضنفری صبح امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با اشاره به اینکه 72 واحد غیرفعال شده داشتیم که این ها به 18 مورد رسیده است اظهار داشت: هدف اول استان این است که هیچ واحدی به دلیل تملک تعطیل نشود، ممکن است در واحدی ضعف مدیریت باشد و با تغییر مدیریت فعال بماند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار با بیان اینکه حتی یک واحد هم نباید به دلیل تملک از مدار فعالیت خارج شود افزود: این واحدها باید از تملک خارج و به مدار فعالیت بازگردند.

پرداخت تسهیلاتی حدود 1900 میلیارد ریال به 23 واحد تولیدی

محمود سیجانی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه اقدامات کمیته بررسی ستاد تولید اظهار داشت: تاکنون در بخش صنعت 34 طرح را مورد بررسی قرار داده که 23 طرح و واحد صنعتی 1863 میلیارد ریال در قالب سرمایه در گردش و ثابت برای دریافت به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با بیان اینکه در سال‌های گذشته تسهیلات رونق تولید تنها یک مرتبه توسط یک بانک پرداخت می‌شد افزود: طی بازدیدهای میدانی موارد را بررسی و بعضا مصوباتی برای پیگیری مشکلات و مسائل واحدها نیز صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به عملکرد تجمعی تبصره 18 اظهار داشت: تاکنون 11 جلسه بازدیدی از 42 واحد صورت گرفته است که 41 واحد هم مشمول یارانه شده‌اند، میزان تسهیلات ثابت پرداختی 108 میلیارد ریال است، مجموع یارانه محاسبه شده توسط کمیته نظارت 49 میلیارد ریال است.

سیجانی ادامه داد: ما جزو 3 استانی بودیم که جذب 117 درصدی داشتیم که تا اول آبان مهلت داده بودند استان‌هایی که موفق به جذب نشدند از دیگر استان‌ها جذب سرمایه داشته باشند، بانک‌هایی که این سهم جدید را دریافت کنند می‌توانیم تقاضای جدید را مطرح کنیم.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها