تجهیزات مورد نیاز برای ارتباط با بیماران کرونایی در همدان مطلوب نیست

پرستار بخش اورژانس پیش‌بیمارستانی بیمارستان بعثت همدان گفت: از زمان آغاز محدودیت‌های کرونایی، تعداد بیماران مبتلا به کروناویروس که نیاز به بستری دارند، به صورت محسوس کاهش پیدا کرده است.

تجهیزات مورد نیاز برای ارتباط با بیماران کرونایی در همدان مطلوب نیست

سامان زندی اظهار کرد: نتیجه این محدودیت‌ها از حدود دو هفته پس از اعمال آن مشخص می‌شود اما در همین مدت هم تعداد بیمارانی که نیاز به بستری داشتند، کاهش پیدا کرده و اکثر مراجعه‌کنندگان با تجویز دارو ترخیص می‌شوند.

وی با بیان اینکه انتظار داریم مردم پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌های کرونایی را رعایت کنند اما همچنان می‌بینیم برخی اماکن و اصناف غیرضروری در شهر فعالیت می‌کنند، مطرح کرد: اوایل شیوع کرونا خودم هم به این بیماری مبتلا شدم اما خداراشکر به درمان خاصی احتیاج نشد و با دارو، قرنطینه خانگی و استراحت، بهبود یافتم.

این پرستار در رابطه با تجهیزات حفاظت فردی کادردرمان بیان کرد: در داخل بخش‌ها ماسک معمولی به اندازه کافی وجود دارد اما در بحث وسایلی که برای ارتباط با بیماران لازم است، واقعاً تجهیزات ما در حد عالی و مطلوب نیست.

وی با بیان اینکه ماسک N۹۵ مورد استفاده ما واقعا N۹۵ نیست، ادامه داد: این ماسک تولید داخل است و خیلی قابل اطمینان نیست و لباس‌های مورد استفاده هم اصلاً جنس خوبی ندارد اما بازهم پرستاران با این شرایط کار خود را انجام می‌دهند.

زندی در رابطه با زمان کاری پرستاران در ایام شیوع کروناویروس توضیح داد: خود من از شیفت‌هایی که دارم، راضی هستم اما قرار بود ساعت کاری ماهانه به علت شیوع کرونا کمتر شود که این اتفاق نیفتاد و از طرفی مرخصی‌ها نیز لغو شد.

وی با بیان اینکه پرستاران از نظر روحی تحت فشار هستند، گفت: از زمان شیوع کروناویروس زندگی ما تغییر کرده، شیفت های پرستاری آنقدر سنگین است که به مرخصی و بودن در کنار خانواده نیاز داریم اما از زمان شیوع کرونا نتوانستیم بدون استرس خانواده خود را ببینیم چراکه هر لحظه اضطراب این را داریم که ناقل بیماری باشیم.

پرستار بخش اورژانس پیش‌بیمارستانی بیمارستان بعثت همدان در رابطه با معوقات کادرپرستاری اذعان کرد: قرار بور معوقات پرستاران به روز شود اما این کار خیلی خوب انجام نشده و برای ما راضی کننده و قانع کننده نیست.

وی با بیان اینکه مبلغ کارانه ها با توجه به تورم جامعه نسبت به سال‌های گذشته کمتر شده است، ادامه داد: قبلاً مبلغ کارانه ها شفاف نبود اما اکنون حدود دو ماه است که کارانه‌ها به صورت جدا پرداخت می شود و مبلغ آن مشخص است.

پرستار بخش اورژانس پیش‌بیمارستانی بیمارستان بعثت همدان در پایان خاطرنشان کرد: برای من که در بخش اورژانس هستم و نخستین ارتباط بیمار با بخش ما است، پاداش کرونا در دو مرحله واریز شد که مبلغ آن ماهانه حدود ۱۰۰ هزار تومان بود.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها