ذخیره مرکبات برای میوه شب عید در گیلان

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: بخشی از مرکبات گیلان برای شب عید ذخیره می‌شود.

ذخیره مرکبات برای میوه شب عید در گیلان

منوچهر پارسافر با بیان اینکه هم اکنون مرکبات از باغات این استان در حال برداشت است و تاکنون ۲۰ هزار تن مرکبات معادل ۱۰ درصد محصول باغ های استان برداشت شده است، اظهار کرد: امسال هم کیفیت مرکبات گیلان بسیار مطلوب است و بیش از سال گذشته محصول از باغات این استان برداشت خواهد شد.

وی افزود: سال گذشته ۱۷۵ هزار تن از باغات مرکبات گیلان محصول برداشت شد و پیش‌بینی می‌شود، امسال ۱۹۰ هزار تن مرکبات به ارزش هزار و ۴۵ میلیارد تومان، از ۱۱ هزار و ۱۶۳ هکتار باغ مرکبات استان برداشت شود.

پارسافر ادامه داد: گیلان رتبه پنجم کشور در تولید مرکبات را دارد و علاوه بر صادرات مرکبات به خارج استان، تلاش می شود بیشتر این محصول در داخل استان، به ویژه برای تامین میوه شب عید شهروندان گیلانی مصرف شود.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان، تصریح کرد: بهره‌برداری از باغات جدید که سال گذشته نهال کاری شده بودند، تغذیه مناسب باغات و... از جمله دلایلی است که منجر به افزایش تولید مرکبات در گیلان شده است.

وی با اشاره به اینکه بیشتر محصول مرکبات گیلان در رودسر، املش و لنگرود تولید می‌شود، گفت: بخشی از مرکبات گیلان برای شب عید ذخیره می‌شود تا مردم برای تامین آن مشکلی نداشته باشند.

پارسافر خاطرنشان کرد: در حال حاضر برداشت نارنگی در گیلان به اتمام رسیده است و در بین مردم نیز از بازارپسندی مطلوبی برخوردار است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها