رئیس شورای اسلامی شهر تهران:

برخی املاک را تهاتر می کنیم و موضوع تراکم فروشی نیست

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: چون شهرداری به تامین اجتماعی بدهکار است، در حال تهاتر برخی املاک هستیم و بحث تراکم فروشی نیست.

برخی املاک را تهاتر می کنیم و موضوع تراکم فروشی نیست

محسن هاشمی در حاشیه جلسه امروز شورای شهر و در جمع خبرنگاران با توضیح درباره جزئیات جلسه امروز گفت: امروز با ۱۹ نفر از اعضا جلسه را ادامه دادیم. بخشی از جلسه مربوط به مجلس و تعیین عوارض توسط شوراهای شهر است که زیر سوال رفته و آقای سالاری نیز در این باره تذکر داده اند و آن را پیگیری خواهیم کرد. بحثی هم درباره ساختار شهرداری و معاونت های آن است که بر اساس قوانین اداری استخدامی برخی معاونت ها وجاهت قانونی ندارند.

وی درباره بحث عوارض عنوان کرد: قوانین مربوط به شورای شهر اجازه می دهد که شهرداری عوارض تعیین کنند اما شورای نگهبان گویا مخالف این موضوع بوده و شورای شهر را برای تعیین عوارض دخیل ندانسته است. مجلس هم به نظر می رسد بدون توجه درست به این موضوع، به نظر شورای نگهبان رای داده است. حال ما باید این امر را برای زنده کردن حقوق شوراها، پیگیری کنیم.

رئیس شورای شهر در پاسخ به سوالی درباره بحث اوراق های مشارکت مبنی بر اینکه سازمان تامین اجتماعی در قبال این اوراق ها در حال بارگذاری برخی املاک است و به عنوان مثال در بیمارستان میلاد با وجود نداشتن پایان کار در حال تراکم فروشی آن است، تصریح کرد: چنین چیزی وجود ندارد. در شهرداری برخی بیمارستان های تامین اجتماعی پایان کار ندارند و به همین دلیل عوارض ساختمانی خود را پرداخت نکردند و ما چون به تامین اجتماعی بدهی داریم، در حال تهاتر این املاک هستند و بحث تراکم فروشی نیست.

وی افزود: در خصوص همین بحث بیمارستان میلاد، این بیمارستان پایان کار نگرفته و متواند تخلفاتی داشته باشد و برای همین امر در حال تهاتر پروانه ها است. این بحث بدهی شهرداری به تامین اجتماعی را حل می کند و موضوع تراکم فروشی جدید وجود ندارد. موضوع اوراق نیز به نظر می رسد که در حال حل شدن است.

منبع: مهر

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها