شیوع کرونا در مراکز نگهداری سالمندان و معلولین استان همدان کنترل شده است

سخنگوی اداره کل بهزیستی استان همدان گفت: شیوع کرونا در مراکز شبانه روزی نگهداری سالمندان و معلولین مدیریت شده و مشکل حادی وجود ندارد.

شیوع کرونا در مراکز نگهداری سالمندان و معلولین استان همدان کنترل شده است

حجت‌الله حاتمی اظهار داشت: مراکز روزانه نگهداری سالمندان به‌خاطر شیوع کرونا تعطیل است اما مراکز اقامتی و شبانه روزی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و اعمال برخی محدودیت‌ها فعال است.

وی با بیان اینکه ورود و خروج را در مراکز سالمندان به حداقل رساندیم تصریح کرد: در شرایط فعلی پذیرش سالمندان عادی ممنوع است و فقط در شرایط خاص و با نامه قضایی انجام می‌شود.

سخنگوی اداره کل بهزیستی استان همدان با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون چندین مورد مثبت کرونا در مراکز شبانه روزی گزارش شده است گفت: با توجه به اینکه سالمندان و معلولین جزء گروه‌های پر خطر هستند بنابراین به سرعت اقدامات درمانی و پیشگیرانه انجام شده تا از ابتلای دیگران جلوگیری شود.

حاتمی با بیان اینکه بیماران دارای علائم تنفسی و مشکوک به کرونا به سرعت جداسازی می‌شوند اظهار داشت: در همه مراکز ما پزشک و پرستار وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه برخی سالمندان به بیماری آلزایمر مبتلا هستند و بعضی معلولین هم از بهره هوشی کافی برخوردار نیستند تصریح کرد: به منظور حفظ سلامتی این بیماران و جلوگیری از گسترش ویروس، اقدامات پیشگیرانه را با شدت تمام به کار می‌گیریم.

سخنگوی اداره کل بهزیستی استان همدان افزود: مراکز به طور مرتب گندزدایی می‌شود، تخت‌ها با فاصله استاندارد از یکدیگر چیده شده و پرسنل نیز هنگام ورود و خروج از مرکز غربالگری و تب‌سنجی می‌شوند.

حاتمی با بیان اینکه سازمان بهزیستی مبلغی را برای تأمین اقلام بهداشتی و کمک به حفظ سلامتی افراد تحت پوشش در برابر ویروس کرونا اختصاص داده است گفت: از مردم می‌خواهیم حتی‌الامکان تا پایان بحران کرونا از افراد سالمند و معلول در بستر خانواده نگهداری کنند.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها