نیازمند راه‌اندازی 1000 کلانتری و پاسگاه در کشور هستیم/ تلفات جاده‌ای به نصف کاهش یافته است

معاون هماهنگ‌کننده نیروی انتظامی، کاهش تلفات جاده‌ای را از اولویت‌های نیروی انتظامی عنوان کرد و گفت: با توجه به دو برابر شدن جاده‌ها و خودروها در سراسر کشور، تلفات جاده‌ای به نیم کاهش پیدا کرده است.

نیازمند راه‌اندازی 1000 کلانتری و پاسگاه در کشور هستیم/ تلفات جاده‌ای به نصف کاهش یافته است

به گزارش خبر فوری به نقل از فارس از شهرکرد، سردار ایوب سلیمانی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اهداف سفر به چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: نیروی انتظامی به‌ عنوان یک سازمان عظیم که در کل کشور حضور فعال دارد، نیازمند پایش، نظارت و بازدید دائمی از رده‌های مأموریتی در راستای اهداف سازمانی است.

وی با بیان اینکه حدود 8 هزار و 900 نوع خدمت توسط نظام جمهوری اسلامی به مردم انجام می‌شود، عنوان کرد: از این تعداد بیش از یک هزار و 600 نوع خدمت توسط نیروی انتظامی به مردم انجام می‌شود و می‌توان گفت تمام شئون مردم به‌ نوعی به نیروی انتظامی مربوط می‌شود و نیروی انتظامی پرچم‌دار خدمت به مردم در نظام جمهوری اسلامی است.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی انتظامی اضافه کرد: در نقاطی از کشور که دچار مشکل هستند، نیازمند مراقبت بیشتری هستیم و در همین راستا نظارت فراگیر از همه شهرها و رده‌های خدمتی نیروی انتظامی در دستور کار قرار دارد و در نظارت‌ از استان‌ها تصمیمات لازم برای بهبود شرایط اخذ می‌شود.

سلیمانی، کاهش تلفات جاده‌ای را از اولویت‌های نیروی انتظامی عنوان و خاطرنشان کرد: یکی از مطالبات دائمی مقام معظم رهبری، کاهش تلفات جاده‌ای است و با توجه به دو برابر شدن جاده‌ها و خودروها در سراسر کشور، تلفات جاده‌ای به نیم کاهش پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط کوهستانی چهارمحال و بختیاری و جاده‌های این استان نیازمند همکاری بین‌بخشی با سایر ارگان‌های مرتبط برای ترمیم و تعریض جاده‌ها، نصب دوربین‌های ثبت تخلف در جاده‌ها و سطح شهرها و حضور به‌ موقع پلیس در صحنه است و خوشبختانه همکاری خوبی در این استان برای اصلاح جاده‌ها و نصب دوربین‌های ثبت تخلف در حال انجام است.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی انتظامی با بیان اینکه نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری در یکسال گذشته عملکرد قابل قبولی در بخش‌های مختلف داشته است، توضیح داد: این استان دارای خصوصیات منحصر به فرد است و در همه مقاطع نظام جمهوری اسلامی همراهی خوبی داشته است و در این استان فعالیت گروه‌های معاند و ضدانقلاب مشاهده نشده است.

سلیمانی، حفاظت از مرزهای کشور را از مهم‌ترین دغدغه‌های نیروی انتظامی عنوان و بیان کرد: ستون اصلی تأمین امنیت در کشور نیروی انتظامی است و با وجود تلاش‌های دشمن برای ایجاد ناامنی در کشور، تاکنون موفق نبوده است و پلیس در مرزهای کشور در حال نزدیک شدن به نقطه مناسب بازدارندگی است.

وی تأکید کرد: مقابله با اخلال‌گران در نظم و امنیت جامعه دومین اولویت نیروی انتظامی است و پلیس با کسانی که قصد دارند با اعمال مجرمانه امنیت جامعه را دچار مشکل کنند به‌ شدت برخورد می‌کند.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی انتظامی در ادامه با اشاره به شبکه یکپارچه نیروی انتظامی در سراسر کشور، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا در تمام مناطق صعب‌العبور و کوهستانی، نقاط استقراری و متحرک پلیس را به شبکه یکپارچه نیروی انتظامی متصل کنیم.

وی، تقویت زیرساخت‌های نیروی انتظامی را از اولویت‌های مجلس، دولت و نیروی انتظامی عنوان کرد و افزود: حدود یک هزار کلانتری در سطح کشور نیازمند بازسازی است و همچنین ما در کل کشور نیازمند راه‌اندازی یک هزار کلانتری و پاسگاه هستیم.

سلیمانی در پایان خاطرنشان کرد: نوسازی ناوگان خودرویی ناجا و افزایش تعداد آن نیازمند تأمین اعتبار است که امیدواریم با تأمین اعتبار شاهد افزایش امنیت در سطح جاده‌ها و کاهش تصادفات جاده‌ای باشیم، چراکه کشور ما نسبت به نُرم جهانی برای گشت‌های جاده‌ای از 30 درصد ظرفیت استفاده می‌کند که در مناطقی از کشور با کمبود نیروی انسانی و خودرو مواجه هستیم.

منبع: فارس

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها