تثبیت دو هزار شغل گردشگری در گیلان با پرداخت تسهیلات کرونا

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت : با پرداخت این تسهیلات، اشتغال یک هزار و ۹۴۵ نفر در استان در این حوزه تثبیت شده است.

تثبیت دو هزار شغل گردشگری در گیلان با پرداخت تسهیلات کرونا

رضا حسن پور روز دوشنبه افزود: با پیگیری این اداره کل تاکنون به تعداد یک هزار و ۲۸۴ پرونده به میزان ۱۸۵ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت با سود ۱۲ درصد پرداخت شده است و فعالان صنایع دستی و راهنمایان گردشگری بیشترین آمار دریافت کنندگان این تسهیلات را تشکیل می دهند.
وی اظهار داشت: طی هماهنگی انجام شده با بانک‌های عامل، سرمایه گذاران از امهال و تنفس حداقل شش ماهه (تا پایان سال ۹۹)برای بازپرداخت تسهیلات بانکی بهره‌مند شدند.
وی ادامه داد: متاسفانه شیوع کرونا موجب آسیب بیش از ۸۰۰ میلیارد تومانی به تاسیسات گردشگری استان شده است و این امهال در بخش های مختلف می تواند قدری دلگرم کننده باشد.
حسن پور افزود: همچنین با هدف رونق اقتصاد گردشگری و حمایت از ایجاد تأسیسات گردشگری استان، در روزهای اخیر با صدور یازده موافقت اصولی تاسیسات گردشگری موافقت شده است.
وی بیان کرد: این طرح ها شامل یک هتل، چهار مجتمع گردشگری و تفریحی، یک هتل آپارتمان و پنج طرح بوم گردی است.
معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی گیلان ضمن اعلام حمایت این اداره کل از طرح‌های مرتبط گفت: از کلیه طرح‌های بوم گردی، تاسیسات گردشگری و راه اندازی، توسعه و تجهیز کارگاه‌ها و طرح‌های سرمایه‌گذاری توسط هنرمندان صنایع دستی استقبال می‌شود.
حسن پور با تاکید بر لزوم جذب سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری تصریح کرد: تامین امنیت سفر و سلامت گردشگر و به صورت کلی حفظ حرکت درست چرخه صنعت گردشگری‌ می‌تواند سبب جلب اعتماد سرمایه‌گذار شود.
وی افزود: سرمایه‌گذاری مناسب یعنی تولید اشتغال پایدار و تقویت چرخه اقتصادی که خود منجر به کاهش مشکلات و آسیب‌های اجتماعی ناشی از فقر و عقب‌ماندگی اقتصادی می شود و این موضوع با توجه به اینکه سال ۹۹ با عنوان جهش تولید نام گرفته سرلوحه فعالیت‌های این اداره کل قرار دارد.
استان گیلان بعنوان یکی از کانون های مهم گردشگری شمال کشور دارای ۱۰۷ هتل، ۳۳ هتل آپارتمان، ۸۱ مجتمع گردشگری، ۴۹ مهمانپذیر، یک هزار و ۶۸۸ خانه مسافر، ۳۰ مجتمع سرگرمی تفریحی، ۷۴ اقامتگاه بومگردی، ۳۶۰ بین راهی، یک اسکله مسافربری دریایی و ۲۸ اسکله گردشگری دریایی است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها